KCJK022S Professional Communication Skills in English

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
1/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marcela Neničková (přednášející)
PhDr. Krystyna Heinz (cvičící)
Mgr. Jana Hejtmánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Neničková (cvičící)
Garance
PhDr. Krystyna Heinz
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cílem předmětu je skloubit teoretické předpoklady verbální komunikace jak ústní tak písemné se schopností aplikovat je v komerční praxi v anglickém jazyce. Pozornost bude věnována rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, psaní a čtení v obchodní angličtině, pochopení kontextu obchodních situací a kognitivních postupů s nimi souvisejících, rozšíření slovní zásoby profesního jazyka a prohloubení znalostí gramatických struktur. Cíle bude dosaženo pomocí široké nabídky různých typů komunikačních cvičení s odstupňovanou obtížností, všestrannou analýzou autentických textů s aktuální profesní tematikou, a bude také zahrnuto řešení případových studií zaměřených na jednotlivé tematické celky. Zvolené dovednosti jsou aplikovatelné nejen v rámci daného předmětu, ale rovněž zaujímají stěžejní místo v návaznosti na celoživotní vzdělávání.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1 Presentations
    2 Effective meetings
    3 Business correspondence
    4 Job interview
    5 Conflict management in intercultural interactions
    6 Project design

    Obsah předmětu:
    1
    ˘ Preparation - the audience and timing
    ˘ Introduction - winning audience's attention and interest
    ˘ Central idea statement
    ˘ Content and structure
    ˘ Delivering
    ˘ Posture, gestures and voice
    ˘ Assertiveness
    2
    ˘ Definitions and purposes
    ˘ Agenda
    ˘ Leadership task roles
    ˘ Managing the people-group maintenance roles and strategies
    ˘ Effective chairman
    ˘ Problem solving procedures
    3
    ˘ Characteristics of written and oral communication
    ˘ Formal business language
    ˘ Formal letters and the layout
    ˘ Enquiries, orders, complaints, adjustments
    ˘ Social correspondence, e-correspondence
    4
    ˘ Recruiting
    ˘ Types of interview
    ˘ Questioning techniques
    ˘ Preparation for the interview
    ˘ Conducting the interview from the point of view of the interviewer and the interviewee
    5
    ˘ Definition of conflict
    ˘ Types, sources and benefits
    ˘ Destructive effects of conflict
    ˘ Conflict management
    ˘ Developing intercultural awareness
    ˘ Theory of cultures and its impact on intercultural interactions
    ˘ Intercultural conflict management
    6
    ˘ Definition of conflict
    ˘ Types, sources and benefits
    ˘ Destructive effects of conflict
    ˘ Conflict management
    ˘ Developing intercultural awareness
    ˘ Theory of cultures and its impact on intercultural interactions
    ˘ Intercultural conflict management

    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci budou využívána elektronická média. Studentům budou k dispozici internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých budou nacházet podrobné informace k danému předmětu a doplňkový materiál. Dále bude možno využívat slovníky na internetu např. www.seznam.cz nebo www.translator.cz.
Literatura
    povinná literatura
  • ASHLEY, A. Commercial Correspondence. Oxford: OUP, 2003. ISBN 0-19-457207-2. info
  • SWEENEY, S. English for Business Communication. Cambridge University Press, 2003. info
  • HEINZOVÁ, K. Communicating in the Business World. Karviná: OPF, 1996. ISBN 80-  ~ ~85879-51-. info
    doporučená literatura
  • JONES, L. New International Business English. Cambridge University Press, 2003. info
  • BOWEN, T. Build Your Business Grammar. Cambridge University Press, 1997. info
  • FLOWER, J. Build Your Business Vocabulary. Cambridge University Press, 1990. info
Informace učitele
Podmínkou získání zápočtu nebo připuštění ke zkoušce je povinná účast na seminářích v rozsahu 70% a další požadavky - předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají po napsání dvou průběžných testů po 20 bodech, prezentaci zvoleného tématu před třídou - 20 bodů, provedení přijímacího pohovoru ve dvojicích - 20 bodů a prezentace firmy před třídou - 20 bodů, přičemž musí získat alespoň 60 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2009.