OPF:MAR103 Mezinárodní marketing - Informace o předmětu
MAR103 Mezinárodní marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2008
- Rozsah
- 3/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Vaštíková (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, M_HOSPOL)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, M_EKOMAN)
- Informatika v ekonomice (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- V tomto kurzu bude mezinárodní marketing teoreticky zdůvodněn a bude prezentovat rozvinutí a prohloubení vnitřních marketingových specifik uplatňovaných na zahraničních trzích, vznikajících z respektování zvláštností a náročnosti zahraničních trhů, správních norem, mentality národů a bližších geografických a demografických charakteristik. Rozlišení mezi přímým a nepřímým exportem, importem, zohlednění zapojených exportních organizací, prostředníků, agentů, zprostředkovatelů, průmyslových a obchodních komor. Budou zdůrazněny adekvátní metody, formy a instrumentarium mezinárodního marketingu.
- Osnova
1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika
2 Formy vstupu na zahraniční trhy
3. Mezinárodní marketingové prostředí, ekonomické prostředí a jeho hlavní aspekty
4. Právní a politické prostředí
5. Finanční prostředí v mezinárodním marketingu
6. Mezinárodní kulturní a sociální prostředí
7. Výzkum trhu v mezinárodním prostředí
8. Mezinárodní výrobková strategie
9. Strategie mezinárodní distribuce zboží
10. Strategie exportních cen
11. Mezinárodní komunikační proces
12. Organizace a řízení mezinárodního marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5. info
- ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3. info
- MACHKOVÁ, H. a kol. Mezinárodní marketing. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-322-8. info
- DAĎO, J. Medzinárodný marketing. Bánská Bystrica: ESOX Consulting, 1996. ISBN 80-967599-10-6. info
- PRICER, R. W. FORET, M. Export a marketing na zahraničních trzích. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1241-2. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- KULHAVÝ, E. Mezinárodní marketing. Praha: BABTEX, 1992. ISBN 80-85605-61-9. info
- doporučená literatura
- Vídeňská smlouva 160/1991 Sb. O úmluvě OSN o smlouvách o mezinárodním koupi zboží. info
- PRESNER, L. A. Slovník mezinárodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-73-2. info
- DANIELS, J. RADEBAUGH, L. H. International Business. New York: Addison - Weslex Publ. Co., 1994. info
- SMALI, A. C. STILL, R. HILL, J. S. International Marketing. New York: Macmillan Publ. Co., 1993. info
- GIBBS, P. Obchod v Evropském společenství. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85623-33-1. info
- URBAN, E. Medzinárodný marketing. Bratislava: Aifa,, 1992. ISBN 80-05-01078-8. info
- Informace učitele
- V průběhu semestru bude se psát test, tento bude klasifikován a známka bude součástí výsledného hodnocení studenta v tomto kurzu. Zkouška má ústní formu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/MAR103