PEMDPMAI Management inovací

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2020
Rozsah
24/0/0. Přednáška 24 HOD/SEM. 10 kr. Ukončení: dzk.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(D)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Prohloubit a rozšířit poznatky o současných přístupech k řízení inovačních procesů ve firmách, při tvorbě inovační strategie pro získání konkurenční výhody na národní a nadnárodní úrovni, pochopit význam kreativity, kultury a klimatu pro zavádění inovací, úlohu správy inovací jako součástí správy společnosti a jejich vysvětlení na příkladech případových studií.
Osnova
  • 1.Kontext inovací a modely inovačních procesů, teoretická východiska
    2.Kreativita a inovace, zdroje inovací
    3.Řízení inovačních procesů, nástroje a podnikatelské modely
    4.Inovační strategie a vyhledávání inovací
    5.Vývoj nových výrobků a služeb
    6.Měření inovační výkonnosti
    7.Vedení lidí a struktury pro podporu inovací
    8.Kultura a klima pro inovace
    9.Komercionalizace a difuze inovací, průmyslové a duševní vlastnictví
    10.Řízení znalostí a učení pro podporu inovací
    11.Řízení hodnotového řetězce, podnikatelských sítí a inovace
    12.Řízení inovačních projektů
    13.Správa inovaci v rámci správy společnosti
    14.Inovace a konkurenční výhoda v globálním světě
Literatura
    povinná literatura
  • DESCHAMPS, J., NELSON, B. Innovation Governance. Chichester: Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-58864-2. info
  • TIDD, J., BESSANT, J. Strategic innovation management. Chichester: John Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-45723-8. info
  • AHMED, P., SHEPHERD, CH.. Innovation management. Harlow: Pearson, 2010. ISBN 798-0-273-68376-6. info
  • TIDD, J., BESSANT, J. Řízení inovací. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1466-7. info
    doporučená literatura
  • TROTT, P. Innovation Management and Product Development. 5th ed. London: Prentice Hall. ISBN 978-0-273-73656-1. info
  • ČICHOVSKÝ A KOL. Inovace-generátor výkonnosti firmy. Praha: Adart, 2013. ISBN 978-80-87829-07-3. info
  • ČICHOVSKÝ, L.; BOHÁČEK, J.; URBAN, J. Moderní pojetí inovací a jejich typologií pro praxi. Praha: Adart, 2012. ISBN 978-80-90464-53-7. info
  • FRANKOVÁ, E. Kreativita a inovace v organizaci. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3317-3. info
  • VLČEK, R. Strategie hodnotových inovací. Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-0485. info
Informace učitele
Zpracování seminární práce v rozsahu cca 10-15 stran s přihlédnutím k tématu dizertační práce, prezentace seminární práce v rámci rozpravy a zodpovězení 2-3 dotazů podle struktury předmětu z přednášené látky a doporučené literatury.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, léto 2021, zima 2021, léto 2022, léto 2023, zima 2024.