FPF:UCJNP027 Didaktika němčiny 2 - Informace o předmětu
UCJNP027 Didaktika němčiny 2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2022
- Rozsah
- 0/0/9. Seminář 9 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina pro školskou praxi (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Předmět se zabývá současnými metodami ve výuce cizích jazyků, alternativními přístupy, s jejich přednostmi a nedostatky. Studenti se naučí, jak zprostředkovat žákům různými postupy jednotlivé řečové dovednosti a jazykové prostředky. Nedílnou součástí moderní metody výuky jazyků je práce s literárními texty a výuka reálií cílové země. I pro vlastní rozvoj posluchačů je nutné, aby se zabývali otázkou strategie učení a technik učení se cizím jazykům. Poznají také současné trendy ve výuce cizích jazyků, např. výuky jazyků pomocí projektů, práce na stanovištích apod.
- Osnova
1. Entwicklung von den Sprachfertigkeiten
2. Hörverstehen
3. Leseverstehen
4. Sprechen
5. Schreiben
6. Grammatik
7. Wortschatzvermittlung
8. Aussprachekorrektur
9. Die neue Rechtschreibung
10. Arbeit mit literarischen Texten
11. Landeskunde im Deustschunterricht
12. Übersetzen und Dolmetschen
- Literatura
- doporučená literatura
- Janíková, V. / Michels-McGovern, M. Aspekte des Hochschulfachs Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita, 2000. info
- Häusermann, U. / Piepho, H. E. Aufgabenhandbuch Deutsch als Fremdsprache. München: Iudicium, 1996. info
- Kilian,V. Deutsch als Zweitsprache in der Erwachsenenbildung. Berlin/ München: Langenscheidt, 1995. info
- Heyd, G. Deutsch lernen. Frankfurt am Main: Diesterweg, 1991. info
- Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertensch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin/München: Langenscheidt, 1996. info
- Bausch, K-R. / Christ, H. / Krumm, H-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen/Basel: Francke Verlag, 1989. info
- Neuner, G. / Hunfeld, H. Methoden des fremdprachlichen Unterrichts. Berlin/München:. info
- Neuner, G. Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin/München:. info
- Jung, L. 99 Stichwörter zum Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Hueber. Ismaning 2001. info
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Vypracování úkolů zadaných ve studijní opoře.
Self-study instructions will be provided through initial consultations, in the study support containing specific self-study tasks and comprehension checks and also references to the recommended literature.
Students will hand in the completed tasks in writing. These tasks are marked SA in the study support. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2022/UCJNP027