ARTAVTBK53 English language II

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2024
Extent and Intensity
0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Hájek (seminar tutor)
Mgr. Barbora Hamplová (seminar tutor)
PhDr. René Kron, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět Anglický jazyk II. navazuje na předmět Anglický jazyk I. a jeho cílem je i nadále rozvíjet již získané znalosti studentů. Důraz je kladen na gramaticko-lexikální stránku jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy lekcí tři a čtyři doporučené literatury. Tato témata budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru (zejména lexikum z oblasti kultury a umění), ale také znalosti o anglicky mluvících zemích v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a společností současného multikulturního světa. Předmět je zakončen ústní zkouškou, ve které studenti pohovoří o oborově zaměřeném tématu na základě odborného textu dle vlastního výběru.
Learning outcomes (in Czech)
Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1+
Syllabus
  • 1. Introduction (English as a lingua franca)
  • 2. Why did they call you that? (working out meaning from context)
  • 3. Pronouns (direct/indirect object pronouns and word order)
  • 4. Describing people (possessive adjectives and adjective suffixes
  • ) 5. Writing an essay (“My favourite room“ – prepositions of place, punctuation, spelling)
  • 6. Practical English (social English phrases for describing luggage and reporting lost luggage)
  • 7. Holidays and travelling (holiday vocabulary: things to pack and verb phrases with “go” and other verbs)
  • 8. Present tenses (action and non-action verbs + meaning, present continuous for future arrangements)
  • 9. Shops and services (present simple for ‘timetable’ future, phrasal verbs related to shops and shopping)
  • 10. Possessives (possessive ‘s, “of” to show possession, “own” for emphasis, linking marked words)
  • 11. Make sure your holiday matches your personality (creating a holiday itinerary, writing holiday tweets)
  • 12. Revision (grammar and vocabulary of Unit 1 and 2, “A farmers market” – watching a short film)
  • 13. Final test
Teaching methods
lectures, seminars, homework
Assessment methods (in Czech)
Účast na seminářích (75 %)
Aktivní přítomnost a průběžné vypracovávání zadaných úkolů
Závěrečný test (úspěšnost 70 %)
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 8c/sem.
The course is also listed under the following terms Summer 2023, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2024/ARTAVTBK53