FPF:UBKKM018 Marketingové techniky - Informace o předmětu
UBKKM018 Marketingové techniky
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 6/0/0. Přednáška 6 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michaela Mrázová (přednášející) - Garance
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria hodnocení: výuka předpokládá průběžnou přípravu studenta. Kvalita výuky je systematicky prověřována formou testů, prezentací zadaných referátů aj. Zkouška je ústní a je zaměřena na prověření získaných teoretických znalostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Knihovnictví se zaměřením na veřejné knihovny komunitního typu (program FPF, N7201 InSK)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na studijní předmět Manažerské techniky a seznamuje posluchače se základní terminologií marketingu, jeho zakotvením ve státní sféře, s teoretickými aspekty marketingové analýzy, plánování, realizace a kontroly. Výuka se postupně zaměří na marketingové pojetí služeb a cenu služeb, charakteristiku marketingových mixů, utváření logistických a distribučních kanálů služeb. Nezbytnými aspekty jsou dále výzkumy spotřebního chování, trhu a tržních segmentů, zásady budování silných značek a zavádění nových zejména elektronických a informačních služeb. Výuka obsáhne analýzy cyklů služeb a pozice služeb na trhu spotřebitelů i konkurence, metody vytváření loajality spotřebitelů služeb, včetně nejnovějších konceptů strategického, taktického, administrativního a transformačního marketingu. Důraz bude kladen na strategický marketing ? tvorba marketingových plánů atd.
- Osnova
- 1) Implementace marketingu do stylu řízení knihovny
2) Marketingová koncepce
3) Marketingové prostředí
4) Marketingový výzkum
5) Marketingové techniky ve veřejných knihovnách
6) Marketingová komunikace
7) Netradiční marketing a jeho využití ve veřejných knihovnách
- 1) Implementace marketingu do stylu řízení knihovny
- Literatura
- povinná literatura
- FOBEROVÁ, Libuše. Marketingové techniky. Opava, 2011. info
- FOBEROVÁ, Libuše. Knihovna jako nekonečný příběh, který se lidé učí číst : marketing knihoven. Havlíčkův Brod, 2009. URL info
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
- doporučená literatura
- FOBEROVÁ, Libuše. Knihovny jsou marketingovým snem. Havlíčkův Brod, 2009. URL info
- KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1. info
- ANDREASEN, A.R., KOTLER, P. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. New York: Prenttice Hall, 2003. ISBN 0-13-041977-X. info
- Výukové metody
- Přednášení
Studijní praxe
Seminární výuka - Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Aktualizace 14/15. Účast na zkoušce je podmíněna předložením seminární práce v rozsahu 15 normostran textu s obsahovým zaměřením na tvorbu marketingové strategie.
Předmět je uzavřen zkouškou, která bude udělena po odevzdání a uznání seminární práce. Podrobné informace obdrží studenti na začátku semestru.
Aktivity Náročnost [h] Cvičení 1 Celkem 1 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/UBKKM018