FPF:UCJAACN1 Analýza cizojazyčné učebnice - Informace o předmětu
UCJAACN1 Analýza cizojazyčné učebnice
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina (dvouoborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Angličtina (jednooborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu: Studenti se na přednáškách seznámí s historickým vývojem učebnic cizích jazyků. Budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodné pro danou cílovou skupinu, dostane se jim výkladu o analýze současné učebnice cizího jazyka. Dále se seznámí s různými katalogy kritérií pro kritické hodnocení učebnic a jejich částí. V seminářích budou studenti hodnotit jednotlivé komponenty učebnic a učebnicových souborů a seznámí se rovněž s internetovou podporou učebnic. Posluchači se zaměří se na vhodnost a obtížnost textů, nahrávek, obrazových a grafických prvků a na soubory cvičení. Součástí semináře je praktické ověření hodnocení učebnice v mikrovýstupech, při kterých se získá zpětná vazba pro následné hodnocení. Sylabus přednášky: 1. Tvorba učebnic 2. Katalogy kritérií 3. Analýza textů 4. Poslechové texty a cvičení 5. Učební úlohy 6. Motivace 7. Progrese gramatiky 8. Reálie a literatura v učebnicích 9. Interkulturní aspekty 10. Projekty 11. Internetová podpora učebnic 12. Evropský referenční rámec pro jazyky Sylabus semináře: 1. General methodology (checklist, aim specification, learning/teaching situation) 2. Analysing and evaluating coursebooks 3. Coursebook package 4. Language content I (grammar, vocabulary) 5. Language content II (pronunciation, discourse, appropriacy, varieties) 6. Type of syllabus and grading 7. Skills (specialised or full 4skill type) 8. Methodology I (learner needs, student´s role, study skills) 9. Methodology II (teacher´s role, teacher´s book) 10. Communicative coursebook 11. Localisation/nativisation of a communicative coursebook 12. ESP materials Literatura: Anderson, A. a Lynch, T.: Listening, Oxford University Press, 1988. Bausch, K. R. a Krumm, H. J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht, Francke Verlag, 1995. Cunningsworth, A.: Choosing Your Coursebook, Heinemann Publishers Ltd, 1995. Duff, A. a Maley, A.: Literature, Oxford University Press, 1990. Fried-Booth, D.L.: Project Work, Oxford University Press, 1986. Harmer, J.: Teaching and Learning Grammar, Longman Group UK Ltd, 1987. Hrehovčík, T.: Evaluation of Foreign Language Textbooks, Prešov, 2003 Kramsch, C.: Context and Culture in Language Teaching, Oxford University Press, 1993. Scrivener, J.: Learning Teaching, Heinemann ELT, 1994. Tomalin, B. a Stempleski, S.: Cultural Awareness, Oxford University Press, 1993.
- Literatura
- doporučená literatura
- Kramsch, C. Context and Culture in Language Teaching. info
- Tomalin, B. a Stempleski, S. Cultural Awareness. info
- Hrehovčík, T. Evaluation of Foreign Language Textbooks. info
- Bausch, K. R. a Krumm, H. J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. info
- Cunningsworth, A. Choosing Your Coursebook. info
- Scrivener, J. Learning Teaching. info
- Anderson, A. a Lynch, T. Listening. info
- Duff, A. a Maley, A. Literature. info
- Fried-Booth, D.L. Project Work. info
- Harmer, J. Teaching and Learning Grammar. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2009/UCJAACN1