UIKSK35 Sociální média I

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kamil Matula, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Kamil Matula, Ph.D.
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA(N)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je uvést studenty do problematiky sociálních médií. Zaměření kurzu se orientuje na terminologii, práci s jednotlivými sociálními médii a také získání znalostí z celé oblasti sociálních médií nejen u nás, ale i v zahraničí. A to zejména v návaznosti na obor, který studují. Seznámení studentů se širokou a dynamicky se rozvíjející oblastí sociálních médií. Zakotvení do teoretického rámce, praktické příklady využití sociálních sítí pro potřeby marketingu, komunikace, a podobně. Studenti by měli vědět víc o možnostech vlastního využití sociálních médií v profesním a osobním životě, naučí se používat správnou terminologii a aplikovat to správné sociální médium k různým činnostem, které jsou spjaty s výukou na vysoké škole.
Osnova
  • 1 Sociální média obecně
    1.1 Definice médií
    1.2 Vymezení sociálních médií
    1.3 Základní znaky sociálních médií
    2 Sociální média a tematické dělení
    2.1 Odborná (profesionální) sociální média
    2.2 Komerční sociální média
    2.3 Jiná sociální média
    3 Funkční dělení sociálních médií
    3.1 Publikování a sdílení
    3.2 Diskuse a diskusní fóra
    3.3 Mikroblogging a blogging
    3.4 Lifestreaming
    3.5 Social games
    3.6 Sociální sítě
Literatura
    doporučená literatura
  • HASTINGS, Robin. Microblogging and li festreaming in libraries. London, 2010. info
  • BOYD , D.; ELLISON, N. B . Social netw ork sites : Definition, history and scholarship. 2007. info
  • BARABÁSI, Albert - László. V pavučině sítí. Praha, 2005. info
  • FLEW, Terry. New media: an introduction. Oxford, 2002. info
  • MCLUHAN, Marshall. Člověk, média a elektronická kultúra. Brno, 2000. info
  • MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha, 1991. info
Výukové metody
Přednáška s aktivizací
Přednáška s analýzou videozáznamu
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
80% účast na cvičeních, aktivní práce v hodinách, splnění praktických úkolů zadávaných v průběhu semestru, zápočtový test.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020.