ARTAVTBP19 Cinematography basics III

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2023
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Marek Jícha (lecturer)
prof. MgA. Marek Jícha (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. MgA. Marek Jícha
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal
Timetable
Thu 12. 10. 13:55–16:20 ATEL, 13:55–16:20 D1, Thu 2. 11. 13:55–16:20 D1, 13:55–16:20 ATEL, Thu 9. 11. 13:55–16:20 ATEL, 13:55–16:20 D1, Fri 15. 12. 13:55–16:20 D1
  • Timetable of Seminar Groups:
ARTAVTBP19/A: Thu 12. 10. 16:25–18:55 ATEL, 16:25–18:55 D1, Thu 2. 11. 16:25–18:55 ATEL, 16:25–18:55 D1, Thu 9. 11. 16:25–18:55 D1, 16:25–18:55 ATEL, Fri 15. 12. 16:25–18:55 D1, M. Jícha
Prerequisites (in Czech)
FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem je navázat na základy kameramanské problematiky a vytvořit hlubší orientaci v problematice filmového prostoru, vztahu obrazu a světlotonální koncepce filmového díla. Student se seznámí se způsobem filmového obrazu s ohledem na aktivní a pasivní části obrazové složky, na vztah osvětlení a prostoru, filmovými efekty a naračními obrazovými principy.
Syllabus (in Czech)
  • 1.–2. Hloubka pole a třídimenzionální vzhled filmového obrazu.
  • 3.–4. Práce ostřiče – teorie a praxe. Práce na filmovém place, role ve filmovém štábu.
  • 5.–6. Barevný kruh a barevný prostor.
  • 7.–8. Color grading a finální úprava obrazové složky. Postprodukční fáze filmového díla.
  • 9.–10. Rytmus obrazové struktury.
  • 11.–12. Rytmus celku a dramaturgie misanscény a misankádru.
  • 13. Shrnutí a opakování, testy a projekce studentských prací.
Literature
    required literature
  • MONACO, J. Jak číst film. Praha, 2004
  • AUMONT, J. Obraz. Praha: AMU, 2005
  • ČERNÝ, J. Základy architektonického a scénického svícení I. a II. Praha: AMU, 2002–2007
    recommended literature
  • KARVÁNEK, L. Digitální kamery. Praha: AMU, 2010
  • KALIŠ J. Filmové dramatické formy II. Film a filmová technika. Praha: SNTL, 1974
  • ŠOFR, J. Teorie a praxe světlotonální koncepce filmu. Praha: AMU, 2013
  • BOUČEK, V. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972
Teaching methods (in Czech)
teoretická příprava, praktická cvičení, analýza
Assessment methods (in Czech)
písemná prezentace (ročníková seminární práce), ústní prezentace (referát, ppt), pravidelná docházka (75 %)
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2021, Winter 2022, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2023/ARTAVTBP19