ARTHDBP084 Fundamentals of Camera and Editing I

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2023
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Marek Jícha (lecturer)
MgA. Kristína Pupáková (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. MgA. Marek Jícha
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal
Supplier department: Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Timetable
Thu 12. 10. 8:05–10:30 ATEL, 8:05–10:30 D1, Thu 2. 11. 8:05–10:30 ATEL, 8:05–10:30 D1, Thu 9. 11. 8:05–10:30 D1, 8:05–10:30 ATEL, Fri 15. 12. 8:05–10:30 ATEL
  • Timetable of Seminar Groups:
ARTHDBP084/A: Thu 12. 10. 10:35–13:00 D1, 10:35–13:00 ATEL, Thu 2. 11. 10:35–13:00 D1, 10:35–13:00 ATEL, Thu 9. 11. 10:35–13:00 ATEL, 10:35–13:00 D1, Fri 15. 12. 10:35–13:00 D1, M. Jícha
Prerequisites (in Czech)
FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem v zimním semestru je seznámit posluchače se základy kameramanské problematiky, čímž se vytvoří základ pro navazující praktická cvičení. Student se seznámí se základy jednoduchého kinematografického sdělení s důrazem na návaznost záběrů a jejich kompozici, osvětlení a dynamiku obrazu.
Syllabus (in Czech)
  • 1.–2. Základy kameramanské práce a úvod do terminologie. Kamera jako nástroj filmové řeči. Filmová kamera a digitální kamera – rozdělení filmových kamer.
  • 3.–4. Základy optického zobrazování. Optika a její využití pro narativní složku.
  • 5.–6 Pohyb jako kamerový nástroj filmové řeči. Princip pohybu ve filmovém prostoru. Technické prostředky pro pohyb kamery.
  • 7.–8. Rám jako kamerový nástroj filmové řeči.
  • 8.–9. Práce s filmovým prostorem a kinematografickým obrazem. Vyhledávaní a práce s filmovými lokacemi.
  • 10.–12. Principy televizního snímání v jednotlivých televizních žánrech, televizní snímací technika.
  • 13. Shrnutí a opakování, testy a projekce studentských prací.
Literature
    required literature
  • AUMONT, J. Obraz. Praha: AMU, 2005
  • ČERNÝ, J. Základy architektonického a scénického svícení I. a II. Praha: AMU, 2002–2007
    recommended literature
  • KARVÁNEK, L. Digitální kamery. Praha: AMU, 2010
  • KALIŠ J. Filmové dramatické formy II. Film a filmová technika. Praha: SNTL, 1974
  • BOUČEK, V. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972
  • ŠOFR, J. Teorie a praxe světlotonální koncepce filmu. Praha: AMU, 2013
Assessment methods (in Czech)
odevzdání průběžných kamerových cvičení
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2023/ARTHDBP084