ARTKSPBP61 English language I

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petr Hájek (seminar tutor)
Mgr. Barbora Hamplová (seminar tutor)
PhDr. René Kron, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal
Timetable of Seminar Groups
ARTKSPBP61/A: Tue 16:25–18:00 H3, P. Hájek, B. Hamplová
ARTKSPBP61/B: Wed 13:05–14:40 H3, P. Hájek, B. Hamplová
Prerequisites (in Czech)
FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozvíjet znalosti studentů získaných na střední škole. Důraz je přitom kladen na gramaticko-lexikální stránku jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy prvních dvou lekcí doporučené literatury. Budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru (zejména lexikum z oblasti kultury a umění), ale také znalosti o anglicky mluvících zemích v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a společností současného multikulturního světa. Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Introduction (English as a lingua franca) 2. Why did they call you that? (working out meaning from context) 3. Pronouns (direct/indirect object pronouns and word order) 4. Describing people (possessive adjectives and adjective suffixes) 5. Writing an essay (“My favourite room“ – prepositions of place, punctuation, spelling) 6. Practical English (social English phrases for describing luggage and reporting lost luggage) 7. Holidays and travelling (holiday vocabulary: things to pack and verb phrases with “go” and other verbs) 8. Present tenses (action and non-action verbs + meaning, present continuous for future arrangements) 9. Shops and services (present simple for ‘timetable’ future, phrasal verbs related to shops and shopping) 10. Possessives (possessive ‘s, “of” to show possession, “own” for emphasis, linking marked words) 11. Make sure your holiday matches your personality (creating a holiday itinerary, writing holiday tweets) 12. Revision (grammar and vocabulary of Unit 1 and 2, “A farmers market” – watching a short film) 13. Final test
Literature
    required literature
  • Latham-Koenig, Ch. / Oxenden, C. / Boyle, M. English File Intermediate Plus Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2014.
    recommended literature
  • McCarthy, M. & O'Dell, F. English vocabulary in use: upper-intermediate: vocabulary reference and practice. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2015.
  • Oxford Advanced Learner’s Dictionary. 9th ed. Oxford: OUP, 2010.
  • Murphy, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
  • Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Hudson Latham, J. English File Third Edition Intermediate Plus Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2014.
Teaching methods (in Czech)
seminář
Assessment methods (in Czech)
Účast na seminářích (75 %). Aktivní přítomnost a průběžné vypracovávání zadaných úkolů. Závěrečný test (úspěšnost 70 %)
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/ARTKSPBP61