UPPVMK054 Seminář k závěrečným pracím I

Fakulta veřejných politik v Opavě
léto 2022
Rozsah
6/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Petr Adamus, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kateřina Janků, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Jarmila Pipeková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Ústav speciální pedagogiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UPPVMK054/A: Pá 11. 3. 8:55–9:40 PED, Pá 1. 4. 8:05–9:40 PED, Pá 8. 4. 12:15–13:00 PED, Pá 29. 4. 8:55–10:30 PED, K. Janků
UPPVMK054/B: Pá 18. 3. 10:35–11:20 PED, 11:25–12:10 PED, Pá 1. 4. 9:45–10:30 PED, Pá 8. 4. 10:35–12:10 PED, Pá 29. 4. 8:05–8:50 PED, E. Zezulková
UPPVMK054/C: Pá 4. 3. 16:25–18:00 PED, Pá 11. 3. 9:45–10:30 PED, Pá 18. 3. 13:05–13:50 PED, Pá 25. 3. 16:25–18:00 PED, J. Viktorin
UPPVMK054/D: Pá 4. 3. 11:25–12:10 PED, 13:05–13:50 PED, Pá 18. 3. 16:25–18:00 PED, Pá 25. 3. 11:25–12:10 PED, 13:05–13:50 PED, P. Adamus
UPPVMK054/E: Pá 4. 3. 10:35–11:20 PED, 12:15–13:00 PED, Pá 18. 3. 12:15–13:00 PED, Pá 25. 3. 10:35–11:20 PED, 12:15–13:00 PED, Pá 22. 4. 10:35–11:20 PED, J. Pipeková
Předpoklady
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář poskytuje studentům informace a pokyny k vypracování bakalářské práce v teoretické a praktické části. Je založen zejména na samostatné práci studenta a průběžných konzultacích. Na začátku semestru se uskuteční úvodní setkání, kde jsou studenti hromadně seznámeni s formálními a obsahovými/ metodologickými principy zpracování závěrečné práce. V průběhu semestru probíhají individuální konzultace studenta s vedoucím bakalářské práce zaměřené na zpřesnění tématu, orientaci v informačních zdrojích, pořízení a prostudování výchozí bibliografie k tématům, návrh struktury práce, formulace cíle, ujasnění a výběr metod, zpracování teoretické části práce.
Výstupy z učení
- student ovládá postup při zpracování bakalářské práce
- student se orientuje v relevantních informačních zdrojů pro nastudování řešené problematiky
- student používá citace dle bibliografické normy
- student splňuje požadavky na formální zpracování a strukturu práce
- student samostatně vyhledává doporučené odborné informační zdroje a zpracovává rešerši
- student kriticky hodnotí informace získané z doporučených zdrojů
- student formuluje cíle práce, výzkumný problém, příp. výzkumné otázky
- student navrhuje postup řešení daného problému
- student formuluje závěry, vyplývající z výzkumného šetření
Literatura
    povinná literatura
  • Metodický pokyn děkana ke zpracování, prezentaci a ukládání závěrečných prací na FVP SU v Opavě v aktuálním znění.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
  • ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
    doporučená literatura
  • MAREŠ, J., VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace. 2013, roč. 23, č. 4, s. 455-477. ISSN 1211-4669.
  • ŠANDEROVÁ, J., MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Slon, 2009. ISBN 978-80-86429-40-3.
  • ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace. 2013, roč. 23, č. 4, s. 478-510. ISSN 1211-4669.
    neurčeno
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
  • HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. ed. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
  • ELLIOTT, L. A. Composing Science. Teachers College Press, 2016. ISBN 978-0807758069.
Metody hodnocení
Student zpracuje výzkumný projekt včetně rešerše dostupné literatury. Obsahem projektu je návrh osnovy závěrečné práce, přehled o teoretických východiscích vybraného problému a aktuální stav řešení v odborných publikacích. Součástí je formulace cílů práce a návrh metodologie.
Navazující předměty
Informace učitele
Osobní kontakt v konzultačních hodinách a dle domluvy s vyučujícím. Student při průběžném studiu dodržuje stanovený harmonogram dle Zásad pro vypracování závěrečné práce. Student bude moci průběžně konzultovat individuálně studovaná témata předmětu prostřednictvím elektronické pošty, individuálních nebo skupinových konzultací. Zde současně prokáže znalosti povinné literatury.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, akreditace léto, léto 2023, léto 2024, léto 2025.