FVP:UPPV00136 Pedagogy Practicals I - Course Information
UPPV00136 Pedagogy Practicals I
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Šárka Čížková (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Šárka Čížková
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UPPV00020 Introduction to Pedagogy
Splněné studijní požadavky ze Základů pedagogiky. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Mathematics (programme MU, B1101)
- Teacher Training in Physics and Mathematics - shared framework (programme FPF, M1701 Fyz)
- Teacher Training - shared framework (programme FPF, M7504)
- Teacher Training - shared framework for language specializations (programme FPF, M7504)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je praktická aplikace poznatků nabytých především v předmětu didaktika. Předmět bude zaměřen zejména na praktický nácvik a řešení situací, které se mohou vyskytnout při výchovně vzdělávací práci učitele. Pozornost bude věnována rozvoji teoretických poznatků, ale zejména praktických dovedností, jak situace vyskytující se ve škole zvládnout. Předmět bude strukturován zejména z pohledu studentů - budoucích učitelů na středních školách.
- Syllabus (in Czech)
- Hodnocení vyučovací hodiny, pozorovací záznamy.
Náslech ve výuce na vybrané střední škole. Rozbor náslechových hodin.
Mikrovýstup s vlastním tématem vyučovací hodiny.
Slovní hodnocení žáků. Praktický nácvik.
Práce se základními pedagogickými dokumenty.
Motivace ve výuce. Praktický nácvik.
Skupinové vyučování. Praktický nácvik.
- Hodnocení vyučovací hodiny, pozorovací záznamy.
- Literature
- required literature
- KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2. info
- KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7. info
- KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu, 2007. ISBN 978-80-87029. info
- ČECHOVÁ, B. A KOL. Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce. Praha: www.scio.cz, s.r.o., 2006. ISBN 80-86910-53-9. info
- KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-4668-4. info
- PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3. info
- PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-127-4. info
- recommended literature
- AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0. info
- LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2. info
- PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7. info
- CAMPBELL, J. R. Jak rozvíjet nadání vašich dětí. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-516-4. info
- KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3. info
- NELEŠOVSKÁ, A. Didaktika IV. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0037-5. info
- HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce: zvyšujeme efektivnost vyučování na všech typech škol. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3. info
- KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3. info
- SILBERMAN, M., LAWSON, K. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X. info
- ŠVEC, V., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6. info
- CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků ve výuce. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-083-9. info
- KRET, E. Učíme (se) jinak: nápady a rady pro učitele a rodiče. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-030-8. info
- SCHIMUNEK, F. P. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7. info
- SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0552-1. info
- Teaching methods
- Lecture supplemented with a discussion
- Assessment methods
- Report
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2012/UPPV00136