KCJ464 Španělština pro hotelnictví a cestovní ruch - 4. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí Čtyři jednotky umožní studentovi: Jednotka A 1/ Získání specifického jazyka / z oblasti turistiky / 2/ Poznat a srovnat strukturu běžného podniku a hotelového zařízení 3/ Seznámit se s marketingem nebo hotelovou komercializací Jednotka B Hotelový sektor a svět práce 1/ Hotelový personál 2/ Nabídky práce 3/ Setkání s kandidáty / konkurs / Jednotka C Hotelové sekce 1/ Recepce 2/ Vrátnice 3/ Pokojové služby 4/ Ekonomické oddělení a výčep 5/ Hotelová restaurace 6/ Kuchyně Jednotka D Restaurační služby 1/ Klasifikace služeb poskytovaných restaurací 2/ V restauraci 3/ Catering a jiné restaurační služby Paralelně s těmito jednotkami existují aktivity lingvistické a komunikativní povahy uvnitř sektoru turistiky, které umožní studentovi: 1/ Vybrat a setřídit informaci se schopností tuto interpretovat 2/ Osobně nebo telefonicky poskytnout / nabídnout / služby / komunikace / pomocí odpovídajících gramatických a verbálních forem 3/ Identifikovat se s dokumenty a profesionální lexikou 4/ Sepisovat dokumenty v jejich odpovídajících lingvistických formách 5/ Ústní a písemné vyjadřování 6/ Vyjadřovat se a hovořit o konání a povinnostech
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Alojamientos turísticos
    2. Perfiles profesionales
    3. Los departamentos de un hotel (I)
    4. Los departamentos de un hotel (II)
    Obsah předmětu:
    Tema I
    Alojamientos turísticos
    A. Tipos de alojamiento
    B. Organizaciones de la empresa hotelera
    C. Comercialización hotelera
    Actividades relacionadas con el tema:
    - Extraer y organizar información.
    - Interpretar y transferir información no textual.
    - Ofrecer servicios ( presencial y por teléfono).
    - Prácticas de redacción y traducción.
    - Familiarización con documentos y léxico profesional.
    - Supuestos profesionales.
    Tema II
    Perfiles profesionales
    A. Plantilla de un hotel
    B. Ofertas de trabajo
    C. Entrevista de candidatos
    Actividades relacionadas con el tema:
    - Extraer detalles de información.
    - Comprender y expresar relaciones laborales
    - Reflexionar y hablar sobre procedimientos y obligaciones.
    - Entrevista de trabajo.
    - Prácticas de redacción y traducción .
    - Resolución de problemas .
    Tema III
    Los departamentos de un hotel (I)
    A. La recepción
    B. La conserjería
    C. Departamento de pisos
    Actividades relacionadas con el tema:
    - Relaciones con clientes.
    - Transmitir mensajes : oralmente , por escrito y gestos.
    - Uso del teléfono.
    - Familiarización con la organización empresarial.
    - Uso del diccionario.
    - Procedimientos y documentos
    Tema IV
    Los departamentos de un hotel (II)
    A. Economía y bodega
    B. Restauración hotelera
    C. La cocina
    Actividades relacionadas con el tema:
    - Relacionar y ordenar la expresión oral y escrita.
    - Comprender y cumplimentar documentos.
    - Expresión oral y escrita.
    - Familiarización con técnicas de gestión.
    - Adquisición de léxico específico.
    - Relaciones con proveedores.
    - Protocolo y etiqueta.
    - Supuestos profesionales.
    Para los exámenes orales , cuatro artículos extraídos de periódicos y
    otros recursos , están a disposición de los estudiantes.

    Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
Literatura
    povinná literatura
  • BELTÁN AGUIRRE, B. El espańol por profesiones, servicios turísticos. Madrid: Ed. S.G.E.L, 1994. info
    doporučená literatura
  • FAJARDO, M., GONZÁLEZ, S. Marca Registrada. Espa?ol para los negocios. Madrid: Sintonía Dos, 1997. info
  • GÓMEZ DE ENTERRÍA, J. Correspondencia Comercial en Espanol. Madrid: SGEL, 1995. info
  • MARTÍN, A. El Espańol de los Negocios. Madrid, 1995. info
  • AGUIRRE, B. El espanol por profesiones. Servicios turísticos. Madrid: SGEL, 1994. ISBN 84-7143-481-4. info
  • DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
  • ZDĚNOVCOVÁ, V. Španělský obchodní dopis. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-722-3. info
  • AGUIRRE, B., HERNÁNDEZ, C. El lenguaje administrativo y comercial. Madrid: SGEL, 1988. ISBN 84-7143-287-0. info
Informace učitele
Každý student prokáže schopnost porozumět a reagovat v běžných situacích pomocí slovní zásoby, frazeologie a mluvnických jevů probíraných během semestru. Svoji znalost prokáže ve dvou průběžných testech (na dvacet bodů) a závěrečném zápočtovém testu (na šedesát bodů). Pro získání zápočtu musí dosáhnout 60 % všech bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/KCJ464