OPF:KCJ464 Španělština pro hotelnictví a - Informace o předmětu
KCJ464 Španělština pro hotelnictví a cestovní ruch - 4. část
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí Čtyři jednotky umožní studentovi: Jednotka A 1/ Získání specifického jazyka / z oblasti turistiky / 2/ Poznat a srovnat strukturu běžného podniku a hotelového zařízení 3/ Seznámit se s marketingem nebo hotelovou komercializací Jednotka B Hotelový sektor a svět práce 1/ Hotelový personál 2/ Nabídky práce 3/ Setkání s kandidáty / konkurs / Jednotka C Hotelové sekce 1/ Recepce 2/ Vrátnice 3/ Pokojové služby 4/ Ekonomické oddělení a výčep 5/ Hotelová restaurace 6/ Kuchyně Jednotka D Restaurační služby 1/ Klasifikace služeb poskytovaných restaurací 2/ V restauraci 3/ Catering a jiné restaurační služby Paralelně s těmito jednotkami existují aktivity lingvistické a komunikativní povahy uvnitř sektoru turistiky, které umožní studentovi: 1/ Vybrat a setřídit informaci se schopností tuto interpretovat 2/ Osobně nebo telefonicky poskytnout / nabídnout / služby / komunikace / pomocí odpovídajících gramatických a verbálních forem 3/ Identifikovat se s dokumenty a profesionální lexikou 4/ Sepisovat dokumenty v jejich odpovídajících lingvistických formách 5/ Ústní a písemné vyjadřování 6/ Vyjadřovat se a hovořit o konání a povinnostech
- Osnova
- Struktura výkladu:
1. Alojamientos turísticos
2. Perfiles profesionales
3. Los departamentos de un hotel (I)
4. Los departamentos de un hotel (II)
Obsah předmětu:
Tema I
Alojamientos turísticos
A. Tipos de alojamiento
B. Organizaciones de la empresa hotelera
C. Comercialización hotelera
Actividades relacionadas con el tema:
- Extraer y organizar información.
- Interpretar y transferir información no textual.
- Ofrecer servicios ( presencial y por teléfono).
- Prácticas de redacción y traducción.
- Familiarización con documentos y léxico profesional.
- Supuestos profesionales.
Tema II
Perfiles profesionales
A. Plantilla de un hotel
B. Ofertas de trabajo
C. Entrevista de candidatos
Actividades relacionadas con el tema:
- Extraer detalles de información.
- Comprender y expresar relaciones laborales
- Reflexionar y hablar sobre procedimientos y obligaciones.
- Entrevista de trabajo.
- Prácticas de redacción y traducción .
- Resolución de problemas .
Tema III
Los departamentos de un hotel (I)
A. La recepción
B. La conserjería
C. Departamento de pisos
Actividades relacionadas con el tema:
- Relaciones con clientes.
- Transmitir mensajes : oralmente , por escrito y gestos.
- Uso del teléfono.
- Familiarización con la organización empresarial.
- Uso del diccionario.
- Procedimientos y documentos
Tema IV
Los departamentos de un hotel (II)
A. Economía y bodega
B. Restauración hotelera
C. La cocina
Actividades relacionadas con el tema:
- Relacionar y ordenar la expresión oral y escrita.
- Comprender y cumplimentar documentos.
- Expresión oral y escrita.
- Familiarización con técnicas de gestión.
- Adquisición de léxico específico.
- Relaciones con proveedores.
- Protocolo y etiqueta.
- Supuestos profesionales.
Para los exámenes orales , cuatro artículos extraídos de periódicos y
otros recursos , están a disposición de los estudiantes.
Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Literatura
- povinná literatura
- BELTÁN AGUIRRE, B. El espańol por profesiones, servicios turísticos. Madrid: Ed. S.G.E.L, 1994. info
- doporučená literatura
- FAJARDO, M., GONZÁLEZ, S. Marca Registrada. Espa?ol para los negocios. Madrid: Sintonía Dos, 1997. info
- GÓMEZ DE ENTERRÍA, J. Correspondencia Comercial en Espanol. Madrid: SGEL, 1995. info
- MARTÍN, A. El Espańol de los Negocios. Madrid, 1995. info
- AGUIRRE, B. El espanol por profesiones. Servicios turísticos. Madrid: SGEL, 1994. ISBN 84-7143-481-4. info
- DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
- ZDĚNOVCOVÁ, V. Španělský obchodní dopis. Praha: VŠE, 1992. ISBN 80-7079-722-3. info
- AGUIRRE, B., HERNÁNDEZ, C. El lenguaje administrativo y comercial. Madrid: SGEL, 1988. ISBN 84-7143-287-0. info
- Informace učitele
- Každý student prokáže schopnost porozumět a reagovat v běžných situacích pomocí slovní zásoby, frazeologie a mluvnických jevů probíraných během semestru. Svoji znalost prokáže ve dvou průběžných testech (na dvacet bodů) a závěrečném zápočtovém testu (na šedesát bodů). Pro získání zápočtu musí dosáhnout 60 % všech bodů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/KCJ464