OPF:MARK006 Marketing of Small and Medium- - Course Information
MARK006 Marketing of Small and Medium-sized Companies
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Základním cílem a posláním kurzu je proto zprostředkovat studentům na základě obecných podmínek aktuální poznatky o charakteristice a chování marketingově orientovaných malých a středních firem. Jedná se zejména o vymezení a postavení malých a středních firem v reálném tržním prostředí, o jejich orientaci, fungování, tvorbě poslání a řízení marketingových procesů a marketingového plánování tak, aby tyto firmy co nejlépe plnily své funkce v ekonomice. Nedílnou součástí obsahu předmětu jsou rovněž aktuální informace o formách podpory v oblasti inovačního podnikání a zapojování malých firem do mezinárodních tržních svazků v rámci evropských struktur.
- Syllabus (in Czech)
- Základním cílem a posláním kurzu je proto zprostředkovat studentům na základě obecných podmínek aktuální poznatky o charakteristice a chování marketingově orientovaných malých a středních firem. Jedná se zejména o vymezení a postavení malých a středních firem v reálném tržním prostředí, o jejich orientaci, fungování, tvorbě poslání a řízení marketingových procesů a marketingového plánování tak, aby tyto firmy co nejlépe plnily své funkce v ekonomice. Nedílnou součástí obsahu předmětu jsou rovněž aktuální informace o formách podpory v oblasti inovačního podnikání a zapojování malých firem do mezinárodních tržních svazků v rámci evropských struktur.
1. Základní pojmy
2. Postavení malých a středních podniků v ČR a v tržních ekonomikách vyspělých zemí světa
3. Podpora malého a středního podnikání
4. Rozhodnutí o založení vlastní existence na základě analýzy marketingového prostředí
5. Provozní a technické aspekty malého a středního podnikání
6. Tvorba základů marketingové strategie pomocí plánovacích procesů
7. Financování v malém a středním podnikání
8. Podnikatelské plány a jejich příprava z marketingového pohledu
9. Podnikatelské riziko jako součást marketingového prostředí
10. Družstevnictví jako jedna z forem malých a středních firem
11. Inovační podnikání
12. Možnosti uplatňování marketingových nástrojů v činnosti malých firem
13. Způsoby a možnosti realizace mezinárodního marketingu malých a středních firem
- Základním cílem a posláním kurzu je proto zprostředkovat studentům na základě obecných podmínek aktuální poznatky o charakteristice a chování marketingově orientovaných malých a středních firem. Jedná se zejména o vymezení a postavení malých a středních firem v reálném tržním prostředí, o jejich orientaci, fungování, tvorbě poslání a řízení marketingových procesů a marketingového plánování tak, aby tyto firmy co nejlépe plnily své funkce v ekonomice. Nedílnou součástí obsahu předmětu jsou rovněž aktuální informace o formách podpory v oblasti inovačního podnikání a zapojování malých firem do mezinárodních tržních svazků v rámci evropských struktur.
- Literature
- required literature
- HECZKOVÁ, M. Marketing malých a středních firem. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-356-0. info
- VEBER, J., SRPOVÁ, J. A KOL. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-1069-2. info
- recommended literature
- BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1535-3. info
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
- KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
- FORET, M., PROCHÁZKA, P., VACULÍK, J., KOPŘIVOVÁ, K., FORET,. Marketing - základy a postupy. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-558-X. info
- FOTR, J. Podnikatelský plán. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-812-1. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
- FOTR, J. Jak hodnotit a snižovat podnikatelské riziko. Praha: Grada Publishing, 1992. ISBN 80-85603-06-3. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MARK006