OPF:PEMBPSLU Marketing of Services - Course Information
PEMBPSLU Marketing of Services
School of Business Administration in KarvinaSummer 2020
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Prerequisites
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ( PEMBAMAG Marketing || PEMBPMAG Marketing || PEMBKMAG Marketing || PEMBAMAR Marketing || PEMBPMAR Marketing || PEMBKMAR Marketing || PEMBPMKT Marketing )
Successfull completion of course is conditioned by successfully passing of the basic course Marketing. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Charakteristika trhu služeb
Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Základní marketingové pojmy. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb. Pojetí marketingového mixu v oblasti služeb ? stručná charakteristika prvků.
2. Proces STP a chování zákazníka na trhu služeb
Segmentace ? vlastnosti segmentu, segmentační kritéria. Zacílení ? strategie zacílení. Tvorba pozice ? změna pozice, strategie chybného positioningu, poziční mapy. Zákazník na trhu B2C. Generace Baby Boomers, X, Y, Z. Zákazník na trhu B2B a jeho specifika. Nákupní rozhodovací proces při koupi služby.
3. Základní marketingový mix ve službách
Pojetí 4P versus pojetí 4C. Produkt ? koncepce totálního produktu, emoční přidaná hodnota, produktový mix., cross-sellíng versus up-selling, životní cyklus, inovace, nová služba. Cena ? cenová taktika, typy cen, cenová strategie. Distribuce ? distribuční cesty, strategie, franchising. Marketingová komunikace ? prvky marketingového komunikačního mixu v pojetí off-line versus on-line, aktuální trendy v marketingové komunikaci.
4. Rozšíření marketingový mix ve službách
Procesy ? typy procesů, řízení spotřebitelské poptávky, význam a měření kvality služeb. Materiální prostředí ? interní a externí prostředí, využití senzorického marketingu, merchandising, POP/POS materiály, strategie vytváření požadované atmosféry. Lidský faktor ? front-office versus back-office zaměstnanci, kategorizace zaměstnanců, schopnosti a vlastnosti kontaktních zaměstnanců, body language, psychologie prodeje, multilevel marketing.
5. Specifika marketingového výzkumu ve službách
Základní pojmy a metody. Trendy v marketingovém výzkumu uplatnitelné v oblasti služeb. Vybrané metody kvalitativního výzkumu. Mystery shopping v oblasti služeb.
6. Přístupy CRM v oblasti služeb
Systémy CRM. Transakční marketing versus marketing vztahů. Churn management. Retenční kampaně. Typy zákaznické loajality.
- 1. Charakteristika trhu služeb
- Literature
- required literature
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8. info
- HAZDRA, A. a kol. Skvělé služby. Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8. info
- recommended literature
- TAHAL, R. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8. info
- HOFFMAN, K. D. and J. E. G BATESON. Services Marketing: Concpets, Strategies & Cases. 5th ed. Boston:, 2017. ISBN 978-1-285-42978-6. info
- MATUŠÍNSKÁ, K. a M. STOKLASA. Marketingová komunikace. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7510-000-9. info
- KOTLER, P. and K. L. KELLER. Marketing Management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-2474150-5. info
- KARLÍČEK, M. a kol. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- VYSEKALOVÁ, J. a KOL. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3. info
- PŘIKRYLOVÁ, J. a H. JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- PALMER, A. Principles of Services Marketing. 7th ed. Berkshire: McGraw-Hill Education, 2010. ISBN 978-0-0771-5234-5. info
- Teaching methods
- Skills demonstration
Seminar classes - Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
Activity Difficulty [h] Ostatní studijní zátěž 76 Přednáška 26 Seminář 13 Zápočet 30 Summary 145
- Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2020/PEMBPSLU