KCJKK020S Business Reading

School of Business Administration in Karvina
Winter 2009
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Krystyna Heinz (lecturer)
Mgr. Emil Horký, PhD. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Emil Horký, PhD.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s pragmalingvistickými aspekty textů a technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Teoretický výklad různých čtecích technik
    2. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
    3. Skimming, scanning, struktura textu
    4. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad významu z kontextu
    5. Frazeologie, úvod do idiomů
    Obsah předmětu:
    Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
    1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
    2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
    3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
    4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
    5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
    6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
    7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
    8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
Literature
    required literature
  • Autentické materiály z tisku a internetu. info
  • HORKÝ, E., SUCHOŇOVÁ, H. Business Reading. z tisku. info
    recommended literature
  • GREENALL, S. Effective Reading. London: Cambrigde University Press, 2002. info
  • SPACK, R. Guideline. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • PAKENHAM, K. J. Making Connections. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • REVELL, R., SWEENEY, S. Reading Business English. London: Cambridge University Press, 2002. info
  • KRAHNKE, K. Reading Together. London: Cambridge University Press, 2002. info
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011.
  • Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2009/KCJKK020S