EVSECMT Entrepreneurship and Communication in Multicultural Teams

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2016
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Krystyna Heinz (přednášející)
Mgr. Lubomír Nenička, Ph.D. (přednášející)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Lubomír Nenička, Ph.D.
Katedra ekonomie a veřejné správy – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of course is to develop´s students entrepreneurial skills and mindset and their culture awareness in international settings. The students will be able to introduce a business plan, and discuss and develop their own project in international teams. Communication will involve working face-to-face and online with people from diverse backgrounds, which will allow the students to adopt effective and innovative ways of cross-border interaction and collaboration. The course comprises the output of the project Erasmus+ Entrepreneurship and Communication in Multicultural Teams.
Osnova
  • 1. Entrepreneurial skills and qualities, entrepreneurial mindset and risk perception
    2. European cultures awareness and sensitivity
    3. Communication skills
    4. Entrepreneurial culture and ecosystems
    5. Specifics of working in a multicultural team
    6. Project management skills
    7. Business ideas: generating ideas, creativity techniques and development of ideas
    8. From an idea to a business model
    9. International marketing
    10. Born global start-ups
    11. Setting a company on-line
    12. Innovative and classical forms of finance
    13. Creating and presentation of a business plan
Literatura
    povinná literatura
  • BRANINE, M. Managing across Cultures. London: Sage Publications, p. 1-17., 2011. ISBN 978-1 84920-7289-. info
  • BURNS, P. Entrepreneurship and small business. 4. edition. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2006. ISBN 9781137430359. info
    doporučená literatura
  • MATUŠÍNSKÁ, K. a M. STOKLASA. Marketing Communication. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7510-041-2. info
  • KOSTER, K. International Project Management. London: Sage Publications, p. 98-123, 2010. ISBN 978-1-4129-4621-6. info
  • LEWIS, J. P. Fundamentals of project management. 3. vyd. New York: Amacom, 2007. ISBN 0-8144-0879-6. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Successful completion of course is conditioned by active particpiation in the Intesive Programme.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020.