PEMBPTAP5 Team Academy principy V

School of Business Administration in Karvina
Winter 2024
Extent and Intensity
0/3/0. 5 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (assistant)
Ing. Jana Šimáková, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Jana Šimáková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Timetable of Seminar Groups
PEMBPTAP5/01: Mon 13:05–16:20 D036, J. Šimáková, D. Šimek
PEMBPTAP5/02: Thu 8:55–12:10 D036, J. Šimáková, D. Šimek
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 16/20, only registered: 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1. Procesy Rocket Modelu – procesy budování značky
  • Proces řízení značky - využívání brandu TA®, kódy a dimenze značky. Proces nabízení značky – komunikování značky zákazníkům, vtahování zákazníků do procesu a tvorba sdílených nabídek.
  • 2. Správa značek
  • Pozicování značky. Koncept OPEN značky. Budování značky v B2B prostředí. Digitální nástroje na budování značky. Participativní přístup a angažovanost zaměstnanců při tvorbě značky. Vyprávění příběhů značky, sloganistika a tvorba logotypů.
  • 3. Procesní myšlení
  • Řízení podniku skrze přístup procesního řízení, procesní re-inženýring. Mapování a zlepšování podnikových procesů. Nástroje na automatizaci procesů. Práce s checklisty (odškrtávacími seznamy). Metoda „Getting things done“. Měření a hodnocení procesů.
  • 4. Agilní způsob řízení projektů
  • Principy agilního řízení projektů. Agilní vs. vodopádový přístup. Životní cyklus projektu. Backlog – prioritizovaný seznam úkolů. Retrospektivní vyhodnocování a zlepšování způsobů komunikace.
  • 5. Škálování a růst podniku
  • Strategické plánování. Rozšiřování týmů a výběr zaměstnanců. Skládání týmů podle silných stránek. Komunikace napříč podnikem. Nastavování KPI a OKR. Řízení cashflow. Odprodej podílů firmy a spolupráce s investory.
  • 6. Prototypy učící se organizace
  • Prototypování změn v organizaci. Podniková integrace. Participativní a reflektivní otevřenost, lokálnost a kontrola. Koncept mikrosvětů. Experimentování v prostředí podniku. Svobodná firma.
Literature
    required literature
  • SENGE, P. M., 2016. Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. 4. kapitola. 1. vyd. Praha: Management Press. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-428-8.
  • VERNE, H., 2014. Scaling Up. VA, Lancester: Gazelle. ISBN 9780986019593.
  • LEE, N. R. a P. KOTLER, 2015. Social Marketing: Changing Behaviors for Good. 5th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications. ISBN 978-1452292144.
  • RIES, A. a J. TROUT, 2001. Positioning: The Battle for Your Mind. New York: McGraw-Hill. ISBN 0071373586.
  • MONNEY, K. a N. ROLLINS, 2008. Open brand: When Push Comes to Pull in. San Francisco: New Riders. ISBN 9780321544230
    recommended literature
  • GAWANDE, A, 2010. Checklist manifesto: How to Get Things Right. London: Picador. ISBN 978-0312430009.
  • ADAMSON, A. P., 2011. Digitálna značka Brand Digital. Bratislava: Eastone. ISBN 978-80-8109-192-6.
  • KOTLER, P., W. PFOERTSCH a I. MICHI, 2006. B2B brand management. 2006th edition. New York: Springer. ISBN 978-3540253600.
  • ROBINSON, S a L. ETHERINGTON, 2005. Customer Loyalty: A Guide for Time Travellers. London: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1349546435.
  • IND, N., 2007. Living the brand: How to Transform Every Member of Your Organization into a Brand Champion. 3rd edition. Londýn: Kogan Page. ISBN 978-0749450830.
Assessment methods (in Czech)
požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování eseje na vybrané téma), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie)
hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2024/PEMBPTAP5