OPF IPp Inovativní podnikání
Název anglicky: Innovative Entrepreneurship
bakalářský prezenční jednooborový, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: OPF B_IP Inovativní podnikání

Informace o studiu

  • Součásti SZZ a jejich obsah
    Studium studijního programu Inovativní podnikání se ukončuje státní závěrečnou zkouškou, která je ústní a skládá se z 3 částí:
    - Obhajoba bakalářské práce.
    - Ústní zkouška z ekonomicko-manažerských tematických okruhů - zkušební okruhy jsou zvoleny ze základních teoretických předmětů profilujícího základu (ZT): Mikroekonomie pro podnikatelskou praxi, Makroekonomie pro podnikatelskou praxi, Management a Finance v podnikání.
    - Ústní zkouška z profilové části Inovativní podnikání - zkušební okruhy jsou zvoleny z předmětů profilujícího základu (PZ): Podnikání, Zakládání podniku, Inovační podnikání, Kreativní myšlení a Projektový management.

    Tematické okruhy ke SZZ:
    https://www.slu.cz/file/cul/fb948d14-a089-4719-a82a-073eb4bfb825

    Požadavky na obhajobu bakalářské práce (BP)
    V rámci obhajoby BP student prezentuje cíle a obsah BP, zvolené metody zkoumání či šetření a zjištěné výsledky. Student se také vyjadřuje k případným připomínkám či otázkám z posudků vedoucího a oponenta BP. Součástí obhajoby je i odborná diskuze k BP, v níž mohou pokládat dotazy všichni členové komise.
  • Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
    U studijního programu Inovativní podnikání může mít BP následující formu:
    - Komentovaný soubor realizovaných projektů, resp. provázaný popis kompletního podnikatelského portfolia, realizovaných v průběhu studia.
    - Kritické zhodnocení teorie formou případových studií vycházejících z vlastních praktických poznatků.
    - Návrh a zhodnocení podnikatelského plánu budoucího uplatnění či zaměření studenta.
    - Zpracování BP na vybrané téma, například:
    - Podnikatelský plán
    - Vývoj nového produktu
    - Inovace a rozšíření produktové řady vybrané značky
    - Založení a vznik startupu se škálovatelným produktem
    - Postup vzniku spinoff firmy
    - Manažerské týmy a jejich překážky
    - Individuální pracovní předpoklady manažera a lídra
    - Vliv manažerského řízení na využití lidského kapitálu
    - Realizace internetového obchodu s vybraným zbožím
    - Marketingová strategie vybrané společnosti
    - Marketingová komunikace vybrané společnosti
    - Kreativní proces v marketingové komunikaci
    - Optimalizace podnikových procesů ve vybrané společnosti
    - Systém řízení inovací ve vybrané firmě
    - Implementace konceptů učící se organizace ve vybrané firmě
    - Tvorba znalostního podniku
    - Optimalizace projektového způsobu řízení firmy
    - Finanční analýza vybrané firmy
    - Finanční řízení vybrané firmy
    - Zdroje financování mezinárodního podnikání malých a středních podniků

Doporučený průchod studijním plánem

Povinné předměty programu IPp Bc. prez.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:CVABAICOIntercultural Communication P. Kajzarzk 1/1/05 6P
OPF:EVSBPAPPMakroekonomie v podnikatelské praxi M. Tvrdoňzk 2/2/05 4Z
OPF:EVSBPIPPMikroekonomie pro podnikatelskou praxi M. Lebiedzikzk 2/2/05 3Z
OPF:FIUBPFVPFinance v podnikání I. Palečkovázk 1/2/05 2Z
OPF:INMBPINFInformatika P. Suchánekzk 1/2/04 1-
OPF:OPFBPBPPBakalářská práce J. Garanti Studijních Oborů Su Opfz 10 6-
OPF:OPFBPBPSSeminář k bakalářské práci I. Palečkováz 0/2/05 5-
OPF:OPFBPODP1Odborná praxe -z 0/100/04 2-
OPF:OPFBPODP2Odborná praxe -z 0/100/04 3-
OPF:OPFBPODP3Odborná praxe -z 0/100/04 4-
OPF:OPFBPODP4Odborná praxe -z 0/100/04 5-
OPF:OPFBPODP5Odborná praxe -z 0/100/04 6-
OPF:PEMBPEPOEkonomika podniku J. Duháček Šebestovázk 1/2/05 1Z
OPF:PEMBPIPOInovační podnikání Ž. Rylkovázk 2/1/05 4P
OPF:PEMBPKRMKreativní myšlení M. Klepekz 0/2/04 1P
OPF:PEMBPMKTMarketing M. Klepekzk 2/1/05 3Z
OPF:PEMBPMNMManagement Š. Zapletalovázk 2/1/05 2Z
OPF:PEMBPPDKPodnikání J. Duháček Šebestovázk 2/1/05 1P
OPF:PEMBPPEPPrávo v ekonomické praxi T. Gongolzk 2/1/05 1-
OPF:PEMBPPROProjektový management P. Adámekzk 2/2/06 3P
OPF:PEMBPTAP1Team Academy® principy I T. Gongolz 0/3/05 1P
OPF:PEMBPTAP2Team Academy® principy II T. Gongolz 0/3/05 2P
OPF:PEMBPTAP3Team Academy® principy III T. Gongolz 0/3/05 3P
OPF:PEMBPTAP4Team Academy® principy IV T. Gongolz 0/3/05 4P
OPF:PEMBPTAP5Team Academy principy V J. Šimákováz 0/3/05 5P
OPF:PEMBPZPOZakládání podniku P. Adámekzk 2/1/05 2P
129 kreditů

Cizojazyčná příprava Bc. prez.

Studenti si ve 2. semestru zvolí studium anglického jazyka.

Cizojazyčná příprava Bc. prez. - angličtina

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:CVABPEN1Cizojazyčná příprava AJ 1 M. Chylkováz 0/2/02 2-
OPF:CVABPEN2Cizojazyčná příprava AJ 2 M. Chylkováz 0/2/02 3-
OPF:CVABPEN3Cizojazyčná příprava AJ 3 M. Chylkováz 0/2/02 4-
OPF:CVABPEN4Cizojazyčná příprava AJ 4 M. Chylkováz 0/2/02 5-
8 kreditů

Povinně volitelné předměty programu IPp Bc. prez.

Podmínka pro splnění povinně volitelných předmětů je získání 34 kreditů.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:EVSBPPPOProfesní poradenství D. Svobodováz 2/1/04 5-
OPF:FIUBPDVPDaně v podnikání J. Janouškovázk 1/2/05 4-
OPF:FIUBPFANFinanční analýza P. Růčkovázk 1/2/05 4-
OPF:FIUBPFIMFinancování mezinárodního podnikání J. Šimákovázk 1/2/05 5-
OPF:INMBPKMEKvantitativní metody v ekonomické praxi R. Krkoškovázk 2/1/06 3-
OPF:PEMBPBUMBusiness modely P. Adámekzk 1/2/05 3-
OPF:PEMBPDIFDigitalizace firmy R. Šperkazk 1/2/05 5-
OPF:PEMBPEMAE-marketing M. Stoklasazk 2/1/05 5-
OPF:PEMBPHRMPersonalistika V. Malátekzk 2/1/05 5-
OPF:PEMBPKPDKomunikační a prezentační dovednosti V. Kopřivováz 0/2/04 3-
OPF:PEMBPMAVMarketingový výzkum M. Stoklasaz 2/1/05 6-
OPF:PEMBPPDVPrávo duševního vlastnictví T. Gongolzk 2/1/05 3-
OPF:PEMBPSLUMarketing služeb K. Matušínskázk 2/1/05 4-
64 kreditů