ARTAVTBP13 Praktikum filmového zvuku II

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2025
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Petr Janoš (cvičící)
Garance
MgA. Petr Janoš
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Kontaktní osoba: MgA. Mikuláš Odehnal
Předpoklady
FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je seznámit posluchače se základními zvukovými postupy, zařízeními a technologiemi a základy práce ve zvukovém studiu.
Osnova
  • 1.–3. Snímání a záznam zvuků hudebních nástrojů – teorie a praxe.
  • 3.–5. Problematika ozvučení místnosti, sálu, prostoru.
  • 5.–7. Snímání živého vystoupení (koncertu).
  • 7.–8. Syntetizátory zvuků a hudby, softwarový MIDI orchestr.
  • 9.–12. Programy pro záznam a editaci zvuku na pc.
  • 13. Mastering zvukového CD, DVD.
Literatura
    povinná literatura
  • VRZAL, M. Střih záznamu hudby. Praha: AMU 2007.
  • VLACHÝ, V. Praxe zvukové techniky. Praha: Muzikus, 2008.
    doporučená literatura
  • Dokumentace a literatura k technice a použitému SW.
  • BLÁHA, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: AMU 2006.
  • JANOUŠEK, I. ABC akustiky pro hudební praxi. Praha: Supraphon, 1979.
  • HŮRKA, M. Když se řekne zvukový film. Praha: ČFÚ, 1991.
  • BOUČEK, V. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972.
  • WHITE P. Recording and production techniques. London: Sanctuary Publishing Limited. 2002.
  • FORRÓ, D. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada, 1996.
  • CHION, M. Film, a Sound Art. New York: Columbia University Press, 2009.
  • KUNA, M. Zvuk a hudba ve filmu: k analýze zvukové dramaturgie filmu. Praha: Panton, 1969.
  • ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Baerenreiter, 2003. info
Výukové metody
teoretická příprava, praktická cvičení, analýza
Metody hodnocení
odevzdání průběžných cvičení práce se zvukem, odevzdání semestrálního zvukového projektu
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.