FPF:UCJITBP029 Italský jazykový seminář 1 - Informace o předmětu
UCJITBP029 Italský jazykový seminář 1
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UCJITBP029/A: Čt 14:45–16:20 433, E. Klímová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Italština (program FPF, ITAL-bpk)
- Cíle předmětu
- Práce v jazykovém semináři má syntetizující charakter. Je založena na využívání poznatků, které student získává při studiu italské morfologie, syntaxe a lexikologie. Náplň tvoří četba a rozbor italského textu se zaměřením na zásadní jazykové jevy, kterými se italština jako jazyk na pomezí jazyka analytického a syntetického liší od češtiny jako jazyka syntetického. Cílem semináře je prohloubit pochopení jazykového systému italštiny, usnadnit rychlou orientace v rozsáhlejším textu a současně rozšiřovat slovní zásobu. Rozebíraný text má být nosný i z hlediska obsahu tak, aby znamenal doplnění poznatků v oblasti historie, kultury a reálií Itálie. Náplň předmětu tvoří (obměnitelný) soubor textů o rozsahu v průměru 10-15 stran sloužící jako materiál k jazykové analýze.
- Výstupy z učení
- analisi del testo; approfondimento dello studio degli elementi morfologici; approfondimento dello studio degli elementi sintattici;
- Osnova
- Testi da analizzare: 1. Parks, T. Gli italiani. Milano: Bompiani, 1995. S. 3-11. 2. Buzzati, D. Il deserto dei Tartari. Milano: Mondadori, 1995. S. 3-20. 3. Parks, T. Gli italiani. Milano: Bompiani, 1995. S. 35-46. 4. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001. S. 124-149. 5. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001. S. 150-167. 6. Moravia, A. Racconti romani. Milano: Bompiani, 2002. S. 144-149. Elementi linguistici da presentare: soggetto pronominale nella frase italiana; posizione dell'aggettivo; strutture preposizionali con significato avverbiale; la categoriA di aspetto verbale; funzioni e significati dei tempi del verbo italiano; struttura del predicato; schemi modali di tipi di frase; schema modale del periodo.
- Výukové metody
- seminario;
- Metody hodnocení
- esame scritto
- Vyučovací jazyk
- Italština
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/UCJITBP029