FPF:UCJIK316 Praktické cvičení z italštiny - Informace o předmětu
UCJIK316 Praktické cvičení z italštiny 4
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 0/16/0. Cvičení 16 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jaroslava Malá (cvičící)
Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu Praktické cvičení z italštiny 3.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Italština (jednooborové) (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Kurz je pokračováním Praktického cvičení z italštiny 3 a je zaměřen na další rozvíjení a zdokonalování praktických jazykových znalostí a komunikativních dovedností posluchačů, zvládnutí náročnějších pasáží italské gramatiky a rovněž na rozšiřování slovní zásoby. Posluchači se dostávají na úroveň samostatných uživatelů jazyka. Nahrávky delších projevů rodilých mluvčích (rozhovory, zprávy, ukázky z filmů) a četba středně obtížných literárních i neliterárních textů na současná témata napomáhají rozvoji schopnosti posluchačů rozumět mluvenému i psanému slovu a slouží zároveň jako základ pro diskusi a pro konverzační i písemná cvičení na běžné náměty. Cílem druhého bloku praktických cvičení je dosažení úrovně B2 SERR. Literatura: Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2001. Marin, T. Nuovo progetto italiano 3, Roma: Edilingua, 2008. Další literatura: Gruppo meta. Due. Corso comunicativo di italiano per stranieri. Roma: Bonacci, 1993. Silvestrini, M. a kol. L'italiano e l'Italia. Perugia: Guerra, 1995. De Giuli, A. a kol, Magari. Firenze: Alma, 2008. Nocchi, S., Tartaglione, R. Grammatica avanzata della lingua italiana. Firenze: Alma, 2006.
- Osnova
- 1.-2. Parlare delle precedenti esperienze di studio dell'italiano; usi del futuro per annunciare; esprimere un parere; concordanza dei tempi all'indicativo. L30
3. Revisione II
4.-5. Esprimere opinioni, dubbi, ipotesi; Congiuntivo presente e passato; usi del congiuntivo presente e passato nelle proposizioni reggenti e dipendenti. L31
6.-7.. Fare gli auguri, congratularsi, fare le condoglianze e complimentarsi; reazioni codificate; Imperfetto e trapassato del congiuntivo, concordanza dei tempi al congiuntivo. L32
8.-9. Introdurre le notizie e reagire alle notizie attese e non attese; dimostrare interesse; Usi dell'imperfetto e trapassato del congiuntivo nelle proposizioni reggenti e dipendenti; proposizioni dipendenti in cui il congiuntivo é obbligatorio. L33
10.-11. Riferirsi a situazioni possibili; reagire a un'informazione; Proposizioni dipendenti in cui la scelta fra l'indicativo e il congiuntivo é stilistica o corrisponde a una netta differenza di significato; periodo ipotetico. L34
12. Dare consigli o istruzioni; descrivere stati di malessere fisico; Infinito sostantivato; discorso indiretto. L35
13. Il sistema verbale italiano, revisione
- 1.-2. Parlare delle precedenti esperienze di studio dell'italiano; usi del futuro per annunciare; esprimere un parere; concordanza dei tempi all'indicativo. L30
- Vyučovací jazyk
- Italština
- Informace učitele
- Aktivní účast na cvičeních (min. 80 %), 2 testy během semestru. Ústní zkouška.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2024/UCJIK316