FPF:UCJNUK25 Schüleraktivierung - Informace o předmětu
UCJNUK25 Schüleraktivierung
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2020
- Rozsah
- 0/8/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- TYP_STUDIA(N)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství němčiny pro střední školy (program FPF, N7504 UcSS)
- Cíle předmětu
- Seminář je věnován možnostem aktivizace žáků ve výuce cizího jazyka. Činnostně zaměřená komunikativní výuka vyžaduje využívání nových metod interakce, při kterých jsou žáci v centru pozornosti, a je vyžadována jejich aktivní spolupráce. Předmět seznámí studenty s různými aktivizačními metodami výuky cizích jazyků, jako jsou různé ledolamky, týmové hry, hraní rolí, různé formy diskuze, případové studie, cvičení na stanovištích a projekty. Sylabus: 1. Motivation 2. Eisbrecher 3. Aufgaben zur Entwicklung der Gruppendynamik 4. Ratespiele 5. Kombinieren und Argumentieren 6. Aktivitäten für Multiple-Intelligenzen 7. Autonomes Lernen 8. Rollenspiele 9. Diskussionen 10. Arbeit an Lernstationen 11. Planspiele 12. Projekte Literatura: Bausch, K.-R. / Krumm, H.-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel:Francke Verlag, 1995. Bimmel, P. / Kast, B. / Neuner,G.: Deutschunterricht planen. Berlin/München: Langenscheidt, 1998. Bimmel, P. / Rampillon: Lernerautonomie und Lernstrategien. Berlin/München: Langenscheidt, 2000. Helbig, G.: Deutsch als Fremdsprache: ein internationales Handbuch. 1. Halbband. Berlin: Walter de Gruyter, 2001. Helbig, G.: Deutsch als Fremdsprache: ein internationales Handbuch. 2. Halbband. Berlin: Walter de Gruyter, 2001. Medlíková, O.: Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora. Praha: Grada, 2010. Puchta, H. etc.: Multiple-Inteligenzen im DaF-Unterricht. München: Hueber, 2009. Schwerdtfeger, I. C.: Gruppenarbeit und innere Differenzierung. Berlin, München: Langenscheidt, 2001. Šoférová, J.: Lektroské finty: jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha: Grada, 2008. Vopel, K. W.: Interaktions Spiele für Jugendliche. Salzhausen: iskopress, 2006. Wallenwein, G.: Spiele : der Punkt auf dem i : kreative Übungen zum Lernen mit Spaß. Weinheim: Beltz, 2003. Wicke, R.E.: Herz oder Pistole: Kommunikatives für Unterricht. München: Hueber, 2007.
- Osnova
1. Interakce a aktivizace žáků
2. Metody kritického myšlení I.
3. Metody kritického myšlení II.
4. Autonomie, strategie
5. Vnitřní diferenciace
6. Skupinová práce
7. Gruppenpuzzle
8. Činnostně zaměřená výuka
9. Průřezová témata
10. Planspiel
11. Diskuze
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Návod na individuální studium poskytnou jednak úvodní konzultace, dále pak distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a v neposlední řadě odkazy na doporučenou studijní literaturu.
Praktické zvládnutí látky probírané na přednáškách doloží studenti na základě písemného vypracování vybraných úloh v distanční opoře, označených zkratkou SA.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2020/UCJNUK25