FPF:VCKDST0007 Event management - Informace o předmětu
VCKDST0007 Event management
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Jana Stuchlíková (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Blaško, Ph.D.
Výzkumné centrum pro kulturní dějiny Slezska a střední Evropy – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- Čt 9:45–10:30 H7
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dědictví v regionální praxi (program FPF, N7106 HiSt)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje s event managementem jako moderní aplikací projektování ve vztahu k výjimečnému, jedinečnému zážitku. Otevírá možnosti jeho uplatnění v oblasti kulturního turismu a (dosud málo využívané) možnosti propojení s oblastí prezentace a edukace kulturního dědictví. Věnuje pozornost typologii akcí (tzv. eventů), přípravě, koncipování a realizaci veletrhů, kongresů, cest a výletů, sportovních kulturních a hudebních akcí, galavečerů a VIP akcí, seznamuje s důležitými nástroji úspěšné marketingové komunikace, které se nacházejí v centru pozornosti managementu akcí. Praktické dovednosti jsou v rámci semináře využity na tzv. cvičných akcích, které se zabývají klíčovými oblastmi techniky pořádání akcí (facility management, infrastruktura, bezpečnost akcí) a věnují pozornost i zážitkovému a eventovému marketingu (analýza cílové skupiny, rozvíjení strategie a produktů, sponzoring a reklama, kontrola úspěšnosti, podpůrné programy). Studenti si vyzkouší kolektivní práci a spolupráci s konkrétní agenturou pořádající akci, což jim poskytne do budoucna vyšší míru adaptability pro působení v praxi. Současně mohou v kontextu prezentace a využití kulturního dědictví v event-praxi uplatnit své zkušenosti z institucí kulturně historického zařízení (muzea, galerie).
- Osnova
- 1. Význam event managementu.
2. Event management jako součást marketingové strategie.
3. Typologie eventů.
4. Teoretické základy event managementu (plánování, rozhodování, organizování, operativního řízení, kontrolování).
5. Tvorba eventu (akce).
6. Stanovení cílů a jejich formulace.
7. Naplánování zdrojů.
8. Promotion eventu.
9. Realizace.
10. Event controlling.
11. Spolupráce s agenturou.
- 1. Význam event managementu.
- Literatura
- doporučená literatura
- Lattenberg, V. Event aneb Úspěšná akce krok za krokem - příručka pro organizátory. Brno, 2010. info
- Kotlíková, H. - Schwartzohoffová, E. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha, 2008. info
- Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha, 2006. info
- ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
- VEBER, J. a kol. Management - základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-095-5. info
- Informace učitele
- Účast na výuce (75 %), aktivní vystupování v rámci diskusí, písemná seminární práce, prezentace vybraného tématu (PowerPoint).
Úspěšné absolvování písemného testu, ústní rozpravy v rozsahu uvedené odborné literatury a obsahu přednášek. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2022/VCKDST0007