PV24TP011 Social Pathology and Prevention 1

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2024
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Předpoklady
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu "Angličtina pro sociální patologii a prevenci" je rozvíjet u studentů odbornou jazykovou kompetenci v angličtině se zaměřením na klíčové pojmy a témata z oblasti sociální patologie a prevence. Předmět se soustředí na rozšíření slovní zásoby, zlepšení schopnosti porozumění odborným textům a komunikace v anglickém jazyce v profesionálním kontextu. Studenti získají dovednosti potřebné pro efektivní vyhledávání a využívání anglickojazyčných odborných zdrojů, což podporuje jejich přípravu na psaní závěrečných prací a profesionální praxi. Předmět je navržen tak, aby doplňoval další kurzy zaměřené na sociální práci a prevenci, a posiloval interdisciplinární přístup k řešení problémů spojených se sociální patologií. Kurz taktéž připravuje studenty na využití moderních nástrojů, včetně umělé inteligence, pro práci s cizojazyčnými texty.
Výstupy z učení
Rozšíření slovní zásoby: Studenti si rozšíří slovní zásobu o odborné termíny a koncepty související s oborem „Sociální patologie a prevence“.
Zlepšení výzkumných dovedností: Studenti rozvinou schopnost efektivně vyhledávat a využívat anglickojazyčné odborné články a výzkumné studie. Naučí se kriticky hodnotit zdroje a integrovat zjištění do vlastní práce.
Znalost AI nástrojů: Studenti získají praktické dovednosti v používání moderních nástrojů umělé inteligence pro vyhledávání, analýzu a práci s anglickojazyčnými texty. To zahrnuje schopnost využívat AI technologie k podpoře jejich výzkumu a profesní praxe.
Aplikace anglickojazyčných zdrojů: Studenti posílí schopnost využívat anglickojazyčné zdroje při psaní závěrečných prací i ve svém profesním životě. Naučí se efektivně začleňovat tyto zdroje do své akademické a profesní práce.
Komunikační dovednosti: Prostřednictvím diskusí, prezentací a písemných úkolů si studenti zlepší schopnost efektivně komunikovat v angličtině jak v akademických, tak profesionálních kontextech.
Osnova
  • 1. Profesní životopis
  • 2. Formální dopis: úřední dopis, stavba a forma, jazykové prostředky
  • 3. Šikana, slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 4. Drogy, slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 5. Alkoholismus, slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 6. Závislosti, odborná i neodborná pomoc, slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 7. Street work: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 8. Volnočasové aktivity, možnosti využití volného času: slovní zásoba, diskuse, poslech, práce s textem
  • 9. Praktické vyhledávání odborných článků a výzkumů souvisejících s vybraným tématem
  • 10. AI nástroje využitelné při práci s cizojazyčným textem
  • 11. Thesis Mentor a jeho využití při práci s anglickojazyčnými podklady
  • 12. Zpracování prezentace vybraného tématu
  • 13. Diskuze na vybrané téma
Literatura
  • British Association of Social Workers (BASW). "The A-Z of Social Work" [online]. Birmingham: BASW, 2024 [cit. 29.8.2024]. Dostupné z: https://www.basw.co.uk/resources/dictionary-social-work.
  • Social Work Reference Center. "Glossary of Key Terms in Social Work and Social Welfare" [online]. 2024 [cit. 29.8.2024]. Dostupné z: https://www.socialworkreferencecenter.com/glossary.
  • National Association of Social Workers (NASW). Encyclopedia of Social Work [online]. New York: Oxford University Press, 2013 [cit. 29.8.2024]. ISBN 978-0-19-997583-9. Dostupné z: https://oxfordre.com/socialwork.
  • Pierson, J., & Thomas, M. Dictionary of Social Work: The Definitive A to Z of Social Work and Social Care. 2nd ed. Maidenhead: Open University Press, 2010. ISBN 978-0-335-24200-6.
  • Barker, R. L. Social Work Dictionary. 6th ed. Washington, DC: NASW Press, 2013. ISBN 978-0-87101-447-4.
Výukové metody
Přednášky: Teoretická výuka klíčových témat souvisejících se sociální patologií a prevencí, se zaměřením na rozvoj odborné slovní zásoby a porozumění základním konceptům.
Třídní diskuse: Interaktivní diskuse k podpoře kritického myšlení a zapojení studentů do výuky, s cílem prohloubit porozumění složitým otázkám souvisejícím se sociální patologií.
Skupinové aktivity: Spolupráce ve skupinách zaměřená na praktické využití naučených konceptů, řešení problémů a zlepšení komunikačních dovedností v angličtině.
Domácí úkoly: Úkoly navržené k upevnění slovní zásoby, porozumění odborným textům a aplikaci teoretických znalostí na reálné situace.
Aktivity s využitím AI nástrojů: Praktické aktivity zaměřené na využití nástrojů umělé inteligence k vyhledávání, analýze a práci s anglickojazyčnými texty, které rozvíjejí výzkumné dovednosti studentů a schopnost pracovat s moderními technologiemi.
Metody hodnocení
Průběžná docházka: Pravidelná účast na seminářích je povinná a bude monitorována jako součást hodnocení. Průběžné plnění zadaných úkolů: Studenti budou hodnoceni na základě včasného a kvalitního plnění domácích úkolů a dalších zadaných aktivit během semestru. Prezentace: Hodnocení na základě přípravy a prezentace na zadané téma, včetně schopnosti používat odbornou slovní zásobu a kriticky analyzovat danou problematiku. Písemný test: Pokud průběžné aktivity nebudou na dostatečné úrovni, studenti budou muset absolvovat písemný test, který prověří jejich porozumění učivu a schopnost aplikovat nabyté znalosti.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Odborný anglický jazyk 1.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2024/PV24TP011