PV24TP074 Herní aktivity v prevenci rizikového chování

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií a praxí herních aktivit jako nástroje v prevenci sociálně patologických jevů. Předmět se zaměřuje na rozvoj sociálních dovedností, týmovou spolupráci, zážitkovou pedagogiku a zvýšení povědomí o pozitivních účincích her na sociální interakci.
Osnova
  • Úvod do herních aktivit (definice a význam, historie, typologie) Hra v kontextu pedagogiky a psychologie (sociální teorie her, psychologické aspekty her, vliv na osobnostní rozvoj, zážitková pedagogika) Příprava, realizace, reflexe a etika herní aktivity Herní aktivity a prevence Intrapersonální hry (poznání svého já, rozvoj emocí) Interpesonální hry (vztahy ve skupině, skupinová dynamika, konflikt a jeho řešení prostřednictvím her, Práce se hrou v online prostoru a hra s příběhem
Literatura
    povinná literatura
  • Hanuš, R., Haková, J. a kol. (2023). Praktická učebnice zážitkové pedagogiky. Praha: Grada.
  • Plummer, D. (2018). Hry pro rozvoj všímavosti u dětí. Praha: Portál.
  • Hermochová, S. (2004). Hry pro dospělé. Praha: Grada.
  • Gruzewski, K. (2023). 150 terapeutických her pro dospívající. Praha: Portál.
  • Sofa (n.d.). Metodiky RRRR. https://www.societyforall.cz/metodiky-rrrr
    doporučená literatura
  • Procházková, Michálková, M. (2023). Seznamovací hry pro děti. Praha: Grada.
  • Kolařík, M. (2019). Interakční psychologický výcvik. 2., doplněné a přepracované vydání. Praha: Grada.
  • Rollnick, S. (2017). Motivační rozhovory ve škole. Praha: Portál.
  • D´Amico, D. (2023). Arteterapeutické aktivity a mindfulness pro děti a dospívající s psychickými obtížemi. Praha: Portál.
  • Silverman, Y. (2024). Vnitřní příběhy: Práce s mýty a pohádkami v terapii. Praha: Portál.
Výukové metody
Přednáška, diskuze, skupinová práce, praktická cvičení – simulace herních aktivit, zážitková pedagogika, případové studie.
Metody hodnocení
Hodnocení praktických dovedností. Podrobnější informace budou sděleny při prvním setkání.
Informace učitele
Konzultace: E-mailem, přes MS Teams, po výuce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2024/PV24TP074