FVP:FVPFPK03 Využití multismyslového prostř - Informace o předmětu
FVPFPK03 Využití multismyslového prostředí Snoezelen
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2024
- Rozsah
- 0/6/0. Cvičení 6 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Irena Johanka Savková, MBA (cvičící)
- Garance
- Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.
Ústav speciální pedagogiky – Fakulta veřejných politik v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FVPFPK03/A: Pá 8. 3. 13:05–18:00 C209, I. Savková
- Předpoklady
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(BN) && FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/16, pouze zareg.: 6/16 - Mateřské obory/plány
- Edukační péče o seniory (program FVP, B7507-SvP)
- Sociální patologie a prevence (program FVP, B7507-SvP)
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, B6731-SPSP)
- Veřejná správa a sociální politika (program FVP, N6731-SPSP)
- Všeobecná sestra (program FVP, B5341-OSET)
- Cíle předmětu
- Podstatou předmětu je získání základních teoretických (a částečně praktických) informací o konceptu Snoezelen - MSE. Celek předmětu je složen z teoreticky laděných cvičení, které svým zaměřením nastíní základní východiska a principy této metody, determinanty, možnosti a charakteristiky multismyslového konceptu Snoezelen v českých podmínkách. Studenti se souběžně seznamují s ukázkovou místností Snoezelen, kde získávají informace o využití, pomůckách, technice a zásadách práce směrem k cílové skupině osob.
- Výstupy z učení
- Student absolvováním předmětu získá: Odborné znalosti: - Umí definovat obecně multismyslové koncepty; - Zná historii a souvislosti vzniku konceptu Snoezelen - MSE; - Orientuje se v epistemologických základech nauky o konceptu Snoezelen; - Zná možnosti využití multismyslového prostředí; - Umí popsat základní tři roviny Snoezelenového trojúhelníku. Odborné dovednosti: - Umí posoudit a analyzovat využití místnosti Snoezelen vzhledem ke specifické klientele; - Aplikuje poznatky o didaktických zásadách, principech a podmínkách využívání multismyslové místnosti v konkrétně vytvořené vlastní metodice. Obecné způsobilosti: - Umí přizpůsobit techniku, pomůcky a prostředí multismyslové místnosti svému cíli; - Umí posoudit využití prostředí multismyslové mísnosti dle individuálních a speciálních potřeb člověka konkrétním způsobem.
- Osnova
- Studující si tento předmět registrují na začátku semestru, v němž předmět absolvují. Výukové metody zahrnují přednášky, teoretickou přípravu, semináře, individuální přípravu pod odborným vedením, praktické ukázky a diskuzi. Témata: - Vymezeníkonceptu Snoezelen - MSE. - Charakteristika principů Snoezelenu - MSE, variabilita multismyslových konceptů, cíl a záměr této metody. - Historie vzniku multismylových místností a využití dnes. - Vymezení Snoezelenového trojúhelníku, včetně detailního popisu tří participujících rovi. - Konkretizace prostředí multismyslové místnosti včetně techniky, pomůcek a možného vybavení. - Principy, pravidla, a didaktické zásady práce ve Snoezelenu. - Příklady metodického využití Snoezelenu a praktická cvičení v multismyslové místnosti.
- Literatura
- povinná literatura
- JANKŮ, Kateřina. Snoezelen v teorii, v praxi a ve výzkumu. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik, Slezská univerzita v Opavě, 2018, 125 s. ISBN 978-80-7510-335-2. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuze, brainstorming, skupinová práce, samostatná práce, samostatná příprava.
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2024/FVPFPK03