FVP:UVSRPV0014 Marketing ve veřejné správě - Informace o předmětu
UVSRPV0014 Marketing ve veřejné správě
Fakulta veřejných politik v Opavězima 2011
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Soňa Harasimová (přednášející)
Ing. Soňa Harasimová (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Dušan Halásek, CSc.
Ústav veřejné správy a sociální politiky – Fakulta veřejných politik v Opavě - Předpoklady
- žádné
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Veřejná správa a regionální politika (program FVP, B6731-SPSP)
- Cíle předmětu
- Obsahem předmětu je podat přehled základních pojmů, metod a postupů využívaných obecně, jakož i specifika marketingu ve veřejné správě a veřejných službách. Cílem předmětu je získání základních znalostí a dovedností v marketingových přístupech. Pozornost se zaměří na aplikaci teorie potřeb, na problematiku marketingu ve veřejné správě, marketingový plán, marketingový výzkum a informační zabezpečení, marketingový audit a marketingový mix. Předmět je určen pouze studentům ÚVSRP.
- Osnova
1) Úvod do studia, základní pojmy
2) Využití marketingu ve správě měst a obcí
3) Prostředí obce, vymezení obce, segmentace zákazníků
4) Marketingový informační systém a výzkum, shromažďování informací
5) Chování zákazníka (PUBLIC), Marketingový mix
6) Výrobek a služba (PRODUCT)
7) Cena a distribuce (PRICE, PLACE)
8) Propagace (PROMOTION), komunikační mix
9) Lidé a procesy ? (PEOPLE, PROCESS)
10) Partnerství a materiální prostředí
11) Analýza SWOT, strategie rozvoje obce
- Literatura
- povinná literatura
- Halásek, D. Standardizace veřejných služeb. Ostrava: VŠB-TU, 2004. info
- Foret, M. a kol. Marketing, základy a postupy. Praha: Computer Press, 2001. info
- JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
- Vysekalová, Strnad. Základy marketingu. Praha: Fortuna, 1997. info
- Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- Výukové metody
- Přednáška s diskusí
- Metody hodnocení
- Analýza výkonů studenta
- Informace učitele
- Na teoretickou část předmětu navazuje seminář, kde budou studenti získané znalosti dokumentovat prostřednictvím seminárních prací .
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2011/UVSRPV0014