UPPVMP055 Seminář k závěrečným pracím II

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/13/0. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Předpoklady
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář poskytuje studentům informace a pokyny k vypracování bakalářské práce v teoretické a praktické části. Je založen zejména na samostatné práci studenta a průběžných konzultacích. Na začátku semestru se uskuteční úvodní setkání, kde jsou studenti hromadně seznámeni s formálními a obsahovými/ metodologickými principy zpracování závěrečné práce. V průběhu semestru probíhají individuální konzultace studenta s vedoucím bakalářské práce zaměřené na zpřesnění tématu, orientaci v informačních zdrojích, pořízení a prostudování výchozí bibliografie k tématům, návrh struktury práce, formulace cíle, ujasnění a výběr metod, zpracování teoretické části práce i praktické části práce.
Výstupy z učení
- Student ovládá postup při zpracování bakalářské práce;
- Student se orientuje v relevantních informačních zdrojích pro nastudování řešené problematiky;
- Student používá citace dle bibliografické normy;
- Student splňuje požadavky na formální zpracování a strukturu práce.
- student samostatně vyhledává doporučené odborné informační zdroje a zpracovává rešerši;
- student kriticky hodnotí informace získané z doporučených zdrojů;
- student formuluje cíle práce, výzkumný problém, příp. výzkumné otázky;
- student navrhuje postup řešení daného problému;
- student formuluje závěry, vyplývající z výzkumného šetření.
Literatura
    povinná literatura
  • Metodický pokyn děkana ke zpracování, prezentaci a ukládání závěrečných prací na FVP SU v Opavě v aktuálním znění.
  • Seznam literatury odpovídající tématu bakalářské práce po konzultaci s vedoucím práce.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2., rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
  • ŠVAŘÍČEK, R., & ŠEĎOVÁ, K. ET AL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014.
    doporučená literatura
  • MAREŠ, J., & VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 23(4), 455-477. 2013.
  • ŠANDEROVÁ, J., MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Slon, 2009. ISBN 978-80-86429-40-3.
  • ŠEĎOVÁ, K., & ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478-510. 2013.
    neurčeno
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015.
  • HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014.
  • HENDL, J., & REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017.
  • CHRÁSKA, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha : Votobia, 2007.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V., & ŠVEC, Š. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005.
  • HINGLEY-Jones, Helen. Observation in Health and Social Care. Jessica Kingsley Publishers, 2017. ISBN 9781849056755.
  • In E-learning kurz pro studenty studijního programu Speciální pedagogika Fakulty veřejných politik v Opavě. Opava: Slezská univerzita v Opavě.
Metody hodnocení
Student pokračuje ve zpracovávání bakalářské práce, zpracuje výzkumný projekt v teoretické rovině, včetně osnovy obsahu teoretické části. Vypracuje výzkumný projekt vybraného problému a aktuální stav řešení v odborných publikacích. Součástí je formulace cílů práce a návrh metodologie vlastního výzkumu, řídí se pokyny a strukturou výzkumného projektu dle vedoucího bakalářské práce.

Kritéria hodnocení:
0-50 - nezapočteno: student nezpracoval a neodevzdal výzkumný projekt závěrečné práce v požadované struktuře.
51-100 - započteno: student záměr bakalářské práce odevzdal a body budou uděleny podle následujících kritérií:
jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů; vytýčení cílů práce,- zaměření tématu k studovanému programu, - dodržení předepsané struktury, - dostatečný počet prostudovaných informačních zdrojů, dodržení bibliografické normy, úroveň navrženého postupu řešení,
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích akreditace zima, zima 2022, zima 2023, zima 2024.