FVP21P005 Preventivní aktivity v kolektivu

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2021
Rozsah
0/16/0. Cvičení 16 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FVP21P005/A: Čt 25. 11. 8:05–14:40 C308, Čt 2. 12. 8:05–14:40 C308
Předpoklady
ROCNIK(2) || ROCNIK(3)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je realizován díky finanční podpoře MŠMT. Studenti mají jedinečnou možnost absolvovat kurz pod vedením lektorů Centra primární prevence P-centra Olomouc.
Cílem kurzu je naučit se aktivně a interaktivně pracovat s kolektivy tříd. Má za cíl nabídnout informace o pojmu Hra a kompetence při aplikaci herních aktivit. V rámci tohoto kurzu je cílem nabídnout účastníkům možnost zorientovat se v aplikaci her pro jednotlivé věkové skupiny, pro různé typy tříd a pro specifické skupiny žáků. V rámci kurzu budete mí možnost prožít si asi 30 her a mluvit o jejich využití a rizicích plynoucích z jejich užití. Velký důraz bude kladen na praktický nácvik a prožitkovou formu jednotlivých aktivit. Pomocí teoreticko-praktického přístupu, který se bude opírat o nové poznatky ze vztažných vědních oborů, získají účastníci informace a dovednosti z oblasti primární prevence, které jim umožní efektivní a kvalitní práci s kolektivem třídy. V rámci kurzu bude také účastníkům nabídnut prostor pro diskuzi a sdílení, který jim umožní hlubší pochopení např. v oblastech přínosů a rizik herních aktivit či důležité role času a intenzity v jednotlivých aktivitách.
Literatura
  • Co dělat, když...: praktické náměty k prevenci a intervenci rizikového chování. Praha: Raabe, [2010]- . Nahlížet - nacházet. ISSN 1804-5537.
  • Sborník metodických materiálů [CD-ROM]. Vydání první. [České Budějovice]: Jihočeský kraj, 2019. ISBN 978-80-7394-788-0.
  • KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Vyd. 1. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2007. 186 s. ISBN 978-80-87029-12-1.
  • PROCHÁZKA, Miroslav. Metodik prevence a jeho role na základní škole. Vydání první. V Praze: Pasparta, 2019. 123 stran. ISBN 978-80-88290-28-5.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2021/FVP21P005