UPPVIK074 Herní aktivity v prevenci rizikového chování

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2024
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Timetable
Fri 4. 10. 9:45–12:10 C202, Fri 29. 11. 10:35–13:50 C202, 13:55–16:20 C202
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 24/20, only registered: 3/20
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií a praxí herních aktivit jako nástroje v prevenci sociálně patologických jevů. Předmět se zaměřuje na rozvoj sociálních dovedností, týmovou spolupráci, zážitkovou pedagogiku a zvýšení povědomí o pozitivních účincích her na sociální interakci.
Syllabus (in Czech)
  • Úvod do herních aktivit (definice a význam, historie, typologie) Hra v kontextu pedagogiky a psychologie (sociální teorie her, psychologické aspekty her, vliv na osobnostní rozvoj, zážitková pedagogika) Příprava, realizace, reflexe a etika herní aktivity Herní aktivity a prevence Intrapersonální hry (poznání svého já, rozvoj emocí) Interpesonální hry (vztahy ve skupině, skupinová dynamika, konflikt a jeho řešení prostřednictvím her, Práce se hrou v online prostoru a hra s příběhem
Literature
    required literature
  • Sofa (n.d.). Metodiky RRRR. https://www.societyforall.cz/metodiky-rrrr
  • Hanuš, R., Haková, J. a kol. (2023). Praktická učebnice zážitkové pedagogiky. Praha: Grada.
  • Hermochová, S. (2004). Hry pro dospělé. Praha: Grada.
  • Gruzewski, K. (2023). 150 terapeutických her pro dospívající. Praha: Portál.
  • Plummer, D. (2018). Hry pro rozvoj všímavosti u dětí. Praha: Portál.
    recommended literature
  • D´Amico, D. (2023). Arteterapeutické aktivity a mindfulness pro děti a dospívající s psychickými obtížemi. Praha: Portál.
  • Rollnick, S. (2017). Motivační rozhovory ve škole. Praha: Portál.
  • Silverman, Y. (2024). Vnitřní příběhy: Práce s mýty a pohádkami v terapii. Praha: Portál.
  • Procházková, Michálková, M. (2023). Seznamovací hry pro děti. Praha: Grada.
  • Procházková, Michálková, M. (2023). Seznamovací hry pro děti. Praha: Grada.
  • Kolařík, M. (2019). Interakční psychologický výcvik. 2., doplněné a přepracované vydání. Praha: Grada.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, diskuze, skupinová práce, praktická cvičení – simulace herních aktivit, zážitková pedagogika, případové studie.
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení praktických dovedností. Podrobnější informace budou sděleny při prvním setkání.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hod./semestr.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2024/UPPVIK074