FVP:UPPVMP033 Bakalářská práce II - Informace o předmětu
UPPVMP033 Bakalářská práce II
Fakulta veřejných politik v Opavězima 2024
- Rozsah
- 0/13/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Janků, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Ústav speciální pedagogiky – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D. - Předpoklady
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && ROCNIK(3) && UPPVMP031 Bakalářská práce I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program FVP, SPEP)
- Cíle předmětu
- Terminologicky a odborně správně interpretovat praktickou aplikaci teoretických poznatků, uplatněnou metodologii výzkumu, typ výzkumu a zjištěné výsledky. Student v kontextu vybraného tématu vysvětlí proces operacionalizace výzkumných otázek, příp. hypotéz a formuluje praktická doporučení. Student/ka popisuje řešený problém, formuluje cíle a předpoklady, zdůvodní použitou metodologie ve vazbě na téma a cíle závěrečné práce.
- Výstupy z učení
- Odborné znalosti:
- formuluje a zpřesňuje problém, který chce v bakalářské práci řešit
- konstruuje obsahovou strukturu projektu závěrečné práce
- ověřuje formulaci základních tezí a způsobu řešení vybraného tématu
- zpracovává shromážděná data a vyhodnocuje a interpretuje zjištěné výsledky
- diskutuje připravené závěry práce a vyvozuje doporučení pro praxi
Odborné dovednosti:
- samostatně vyhledává, třídí a kriticky hodnotí teoretické a praktické informace relevantní pro systematické a komplexní řešení důsledků zdravotního problému v úrovni jednotlivce, skupiny, komunity
Obecné způsobilosti:
- umí rozpoznat problém a objasnit jeho podstatu, popř. rozčlenit ho na části
- umí vytvářet hypotézy a navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy
- uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívat i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice
- kriticky interpretuje získané poznatky a zjištění a ověřuje je, nachází argumenty a důkazy pro své tvrzení, formuluje a obhajuje podložené závěry
- je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží na problém z různých stran
- zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků - Osnova
- 1. Průběh realizace výzkumu dle stanoveného harmonogramu.
- 2. Aktualizace harmonogramu a upřesnění výzkumných nástrojů.
- 3. Zpracování shromážděných dat a interpretace zjištěných výsledků.
- 4. Vyhodnocování a interpretace výzkumných dat.
- 5. Finalizce pracovní verze teoretické části, uzavření teoretické části práce.
- 6. Kompletace praktické části práce, vyhodnocení cílů práce, upřesnění přílohové části.
- 7. Sestavení hlavních závěrů, vyvození doporučení pro praxi, příp. diskuse.
- 8. Kompletace teoretické a praktické části, úvod, závěr, resumé.
- 9. Konzultace závěrečných připomínek k empirické části.
- 10. Dopracování formální stránky závěrečné práce (stylisticky, jazykově a gramaticky správné vyjadřování).
- 11.-12. Příprava na obhajobu, adekvátní reakce na předpokládané otázky a připomínky.
- Literatura
- povinná literatura
- Metodický pokyn děkana ke zpracování, prezentaci a ukládání závěrečných prací na FVP SU v Opavě v aktuálním znění.
- GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
- HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
- MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
- ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
- doporučená literatura
- MAREŠ, J., VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace. 2013, roč. 23, č. 4, s. 455-477. ISSN 1211-4669.
- ŠANDEROVÁ, J., MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Slon, 2009. ISBN 978-80-86429-40-3.
- ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace. 2013, roč. 23, č. 4, s. 478-510. ISSN 1211-4669.
- neurčeno
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
- HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
- HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
- MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. ed. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
- ELLIOTT, L. A. Composing Science. Teachers College Press, 2016. ISBN 978-0807758069.
- Metody hodnocení
- Návrh metodologie empirické části je v souladu s vytýčenými cíli, vyhodnocení a interpretaci zjištěných výsledků odpovídá očekávaným nárokům na vědeckou práci, práce obsahuje doporučení pro praxi, příp. návrh na rozšíření výzkumného záměru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2024/UPPVMP033