OPF:XMP2647 Základy Balanced Scorecard - Informace o předmětu
XMP2647 Základy Balanced Scorecard
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2012
- Rozsah
- 0/0. 3 kr.
- Garance
- Ing. Karel Stelmach, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy metody řízení, která umožňuje hodnotit současnou připravenost podnikatelských subjektů na očekávanou budoucí prosperitu. Svým obsahovým zaměřením navazuje na předměty nauka o podniku, podniková ekonomika, management, controlling ve vnitropodnikovém řízení. Balanced Scorecard prostupuje všemi podnikovými činnostmi, což umožní studentům seznámit se s jeho specifickými rysy v oblastech financí, péče o zákazníky, marketingu, personalistiky a vnitropodnikového řízení. V rámci seminářů mají studenti možnost aplikovat teoretické poznatky do praktických příkladů při sestavování měřítek finanční i nefinanční výkonnosti podnikatelských subjektů. Hodnocení výkonnosti podnikatelských subjektů je předpokladem pro přijímání správných rozhodnutí v rámci procesu řízení.
- Osnova
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy metody řízení, která umožňuje hodnotit současnou připravenost podnikatelských subjektů na očekávanou budoucí prosperitu. Svým obsahovým zaměřením navazuje na předměty nauka o podniku, podniková ekonomika, management, controlling ve vnitropodnikovém řízení. Balanced Scorecard prostupuje všemi podnikovými činnostmi, což umožní studentům seznámit se s jeho specifickými rysy v oblastech financí, péče o zákazníky, marketingu, personalistiky a vnitropodnikového řízení.
V rámci seminářů mají studenti možnost aplikovat teoretické poznatky do praktických příkladů při sestavování měřítek finanční i nefinanční výkonnosti podnikatelských subjektů. Hodnocení výkonnosti podnikatelských subjektů je předpokladem pro přijímání správných rozhodnutí v rámci procesu řízení.
Struktura výkladu:
1. Vznik a důvody zrodu Balanced Scorecard
2. Obsahové zaměření metody řízení označované jako Balanced Scorecard.
3. Strategie a Balanced Scorecard
4. Struktura manažerského nástroje BSC
5. Finanční cíle a měřítka finanční výkonnosti
6. Péče o zákazníka a měření spokojenosti zákazníků
7. Interní procesy
8. Zaměstnanci jako intelektuální kapitál
9. Měření podnikové strategie
10. Řízení podnikové strategie
11. Podmínky pro implementaci BSC
12. Postavení BSC v rámci ostatních nástrojů řízení
13. Případové studie
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy metody řízení, která umožňuje hodnotit současnou připravenost podnikatelských subjektů na očekávanou budoucí prosperitu. Svým obsahovým zaměřením navazuje na předměty nauka o podniku, podniková ekonomika, management, controlling ve vnitropodnikovém řízení. Balanced Scorecard prostupuje všemi podnikovými činnostmi, což umožní studentům seznámit se s jeho specifickými rysy v oblastech financí, péče o zákazníky, marketingu, personalistiky a vnitropodnikového řízení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2012/XMP2647