KCJ106 Němčina v obchodním jednání - 5. část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2006
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Garance
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Nácvik komunikačních technik a stratégií v cizím jazyce s důrazem na interkulturní a socio kulturní diference účastníků komunikace. Součástí obchodního jednání a chování je rovněž písemná interakce, nácvik této dovednosti bude směřovat do oblasti přípravy obchodních smluv, dopisů, sestavování protokolů a memorand, přípravy přednášek.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Jazyk jako součást řečového jednání a chování
    2. Obchodní kontakty
    3. Firma a Public Relations
    4. Obchodní jednání
    5. Financování obchodu
    6. Komunikační konflikt
    7. Techniky pro efektivní ústní a písemnou interakci
    Obsah kurzu:
    1. Jazyk jako součást řečového jednání a chování

    základní pojmy teorie komunikace
    situační faktory řečové komunikace
    komunikační vztahy a komunikační role
    směr, záměr a efekt komunikace
    neverbální komunikace
    2. Obchodní kontakty
    navazování obchodních kontaktů
    strategie vedení obchodních rozhovorů
    vyjadřování ilokučních smyslů řečových aktů
    efektivita rozhovorů
    3. Firma a Public Relations

    prezentace firmy (techniky prezentace)
    sestavování programu návštěvy a pořádků jednání (protokol)
    předpoklady úspěšné přednášky
    interkulturní zvyky a konvence
    4. Obchodní jednání
    analýza komunikační situace
    cíl jednání
    způsob argumentace a přesvědčování
    řízený rozhovor
    příprava jednání o smlouvě
    předpoklady uzavírání obchodních smluv
    5. Financování obchodu
    komunikace v bankovní a finanční sféře
    komunikační situace a prostředí
    struktura a členění bankovních a finačních institucí v německém prostředí
    analýza profesního jazyka z hlediska účelu komunikace
    6. Komunikační konflikt
    techniky předcházení konfliktům
    telefonní styk - zdroj miskomunikace
    způsoby ručení a garance
    7. Techniky pro efektivní ústní a písemnou interakci

Informace učitele
Kurz je uzavřen zápočtem a souhrnnou zkouškou. Zápočet je podmíněn úspěšným absolvováním dvou průběžných testů a závěrečného ústního kolokvia. Ze sta možných bodů nutno dosáhnout 70. Souhrnná zkouška se bude skládat ze 2. částí, z části písemné za 3. a 4
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, léto 1991, zima 1991, léto 1992, zima 1992, léto 1993, zima 1993, léto 1994, zima 1994, léto 1995, zima 1995, léto 1996, zima 1996, léto 1997, zima 1997, léto 1998, zima 1998, léto 1999, zima 1999, léto 2000, zima 2000, léto 2001, zima 2001, léto 2002, zima 2002, léto 2003, zima 2003, léto 2004, zima 2004, léto 2005, zima 2005, léto 2006, léto 2007, zima 2007.