KCJ454S CJ 2 - Španělština - 4.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí Cílem předmětu je osvojení si základních znalostí obchodní španělštiny, obohacení slovní zásoby, upevnění získaných gramatických znalostí a zároveň jejich rozšíření. Důraz je kladen na poslech autentického textu a nácvik obchodní korespondence. Po absolvování předmětu jsou posluchači schopni diskutovat s rodilým mluvčím na běžná témata. Posluchači rozumí hlavním myšlenkám složitějších textů, jsou schopni obhájit či vyvrátit určitý názor apod. Součástí předmětu je nácvik strategií porozumění čtenému textu, psaní a mluveného projevu. Prohlubují se znalosti reálií a typického jednání a chování aktérů daného kulturního společenství s ohledem na interkulturní dimenze.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. La empresa
    2. El comercio
    3. La banca
    4. Marketing
    5. La publicidad
    Obsah předmětu:
    1. La empresa
    Tipos de empresa. Cargos directivos. Cartas comerciales.
    Ser / estar. Imperativo. Expresar finalidad.
    2. El comercio
    Operaciones de venta. El transporte. Cartas de pedido. Facturas.
    Hay / estar. Expresar el pasado.
    3. La banca
    Operaciones bancarias. Productos bancarios. Tipos de cheques.
    El futuro. Las condicionales reales. Expresar, matizando, la cualidad y la cantidad.
    4. Marketing
    Marketing de una companía
    El estilo indirecto.

    5. La publicidad
    Campanas publicitarias. Anuncios publicitarios.
    El estilo indirecto. Expresar una opinión.

    Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
Literatura
    povinná literatura
  • KRÁLOVÁ, J. a kol. Fiesta?1. Plzeň: Fraus, 2000. ISBN 80-7238-085-0. info
  • FAJARDO, M., GONZÁLEZ, S. Marca Registrada. Espa?ol para los negocios. Madrid: Sintonía Dos, 1997. info
    doporučená literatura
  • GÓMEZ DE ENTERRÍA, J. Correspondencia Comercial en Espanol. Madrid: SGEL, 1995. info
  • DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem a soubornou zkouškou. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů jako minimum.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: závěrečná zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJ454S