OPF:MARK001 Marketing - Informace o předmětu
MARK001 Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- Přednáška 10 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Osnova
- Seznámit posluchače s marketingovou teorií, s jejím filozofickým a sociálně ekonomickým základem. Jde o integrovanou koncepci, zahrnující všechny podnikatelské aktivity a mikroekonomické oblasti. Přednostně bude prezentován jako rozvinuté vědomí sounáležitosti každého pracovníka od vrcholového vedení až po řadového pracovníka podniku s cílem generovat nejen dobře fungující odbytové hospodářství, ale i úspěšná marketingová rozhodnutí. Cílem bude ukázat a teoreticky zdůvodnit studentům nárůst oblastí praktické aplikace marketingu do šíře i do hloubky včetně změn v marketingovém managementu a aplikovaném instrumentariu ve vzájemných souvislostech.
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
2. Řízení (management) marketingové činnosti
3. Analýza marketingového prostředí
4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
8. Produkt a produktová politika
9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
11. Komunikační mix
12. Mezinárodní marketing a marketing služeb
- Seznámit posluchače s marketingovou teorií, s jejím filozofickým a sociálně ekonomickým základem. Jde o integrovanou koncepci, zahrnující všechny podnikatelské aktivity a mikroekonomické oblasti. Přednostně bude prezentován jako rozvinuté vědomí sounáležitosti každého pracovníka od vrcholového vedení až po řadového pracovníka podniku s cílem generovat nejen dobře fungující odbytové hospodářství, ale i úspěšná marketingová rozhodnutí. Cílem bude ukázat a teoreticky zdůvodnit studentům nárůst oblastí praktické aplikace marketingu do šíře i do hloubky včetně změn v marketingovém managementu a aplikovaném instrumentariu ve vzájemných souvislostech.
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
- MEFFERT, H. Marketing. Wiesbaden: Verlag Gabler, 1997. ISBN 3-409-69014-X. info
- Mc. CARTHY,E. J., PERREAULT,W. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-29-5. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Informace učitele
- 1. Zpracování seminární práce, popřípadě projektu, nebo dílčí účast na řešení vědeckého úkolu fakulty a obhajoba této práce na semináři. Odevzdání práce v písemné podobě nejpozději v posledním výukovém týdnu semestru. Hodnocení seminární práce se stane součástí výsledné klasifikace.
2. Písemná zkouška.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MARK001