OPF:MARK005S Marketingová korespondence - Informace o předmětu
MARK005S Marketingová korespondence
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
- Osnova
- Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
1. Písemný projev v marketingové komunikaci
2. Základy normalizované úpravy písemností
3. Struktura obchodního dopisu
4. Písemnosti při obchodování
5. Jak psát nabídkové dopisy
6. Řešení problémů ve vztazích se zákazníky
7. Tvorba reklamních textů
8. Písemnosti při marketingové organizaci a řízení firmy
9. Korespondence na pracovním trhu
10. Osobní dopisy
11. Písemnosti právního charakteru
12. Marketingová korespondence na Internetu
- Cílem předmětu "Marketingová korespondence" je poskytnout studentům kvalitní teoretické znalosti o významu písemného projevu při zabezpečování marketingových cílů firmy a také praktické dovednosti účelné a správné tvorby písemností využívaných v každodenních podnikatelských činnostech při naplňování marketingové koncepce, jako jsou výzkum trhu, navazování kontaktů se zákazníky, plánování výroby a získávání dodavatelů, inzerce, propagace, prodej a servis, financování a personální obsazování pracovních míst. Rozvoj a využívání moderních komunikačních technologií, Internetu a e-mailové pošty pak zároveň znamená, že každý pracovník komunikuje se svým partnerem přímo a znalost správné tvorby zprávy či sdělení se pak pro něj stává naprostou nezbytností.
- Literatura
- povinná literatura
- FLEISCHMANNOVÁ, E., KULDOVÁ, O. Obchodní korespondence. Fortuna, 2005. ISBN 80-7168-718-9. info
- BIRD, D. Jak psát obchodní dopisy s nabídkou. Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0373-0. info
- BOBÁKOVÁ, H. Deutsche Handelskorrespondenz. Karviná, 2003. ISBN 80-7248-178-9. info
- NASH, E. Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
- KŘÍŽEK, Z., CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0556-7. info
- ČSN 01 6910 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovaných textovými editory. Český normalizační institut, 2002. info
- MAITLAND, I. Jak psát obchodní korespondenci. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-324-2. info
- STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
- SACHS, R., BABÁKOVÁ, J. Anglická obchodní korespondence. Commercial Correspondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-051-6. info
- SACHS, R. Francouzská obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 8085784-84-X. info
- KULDOVÁ, O. Normalizovaná úprava písemností - komentovaná norma s ukázkami. Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-656-5. info
- CSN 88 6101 Dopisní papíry pro hospodářskou a úřední korespondenci. Český normalizační institut, 1998. info
- DYNDA, A., DYNDOVÁ, E. Česko-ruská obchodní korespondence. Praha: Pragoeduca, 1998. ISBN 8 08585664 6. info
- HUTAROVÁ, M., HUCL, V. Ruská obchodní korespondence. Praha: Ekopress, 1997. ISBN 8 090199186. info
- ASHLEY, A. A Handbook of Commercial Correspondence. Oxford: Oxford University Press, 1994. ISBN 0 19 457206 4. info
- STANTON, A. Written English for Business. Oxford: Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-451232-0. info
- Informace učitele
- Studenti zpracují dle zadání vyučujícího seminární práci. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání seminární práce do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání seminární práce, jejíž hodnocení je součástí celkového hodnocení studenta z daného předmět. Předmět je ukončen písemnou zkouškou.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/MARK005S