OPF:KCRBPEPC Ekonomika a provoz zařízení CR - Informace o předmětu
KCRBPEPC Ekonomika a provoz zařízení CR
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2013
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Peter Čuka, PhD. (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jiří Poláček (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Peter Čuka, PhD.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Základem předmětu je aplikace teoretických znalostí z oborových předmětů pro použití v praxi řízení zařízení poskytujících služby cestovních kanceláří, cestovních agentur a informačních středisek cestovního ruchu. Studenti postupně projdou všechny procesy poskytování služeb těchto zařízení, počínaje právními předpoklady pro jejich činnost, přes sestavování obchodního záměru a organizaci provozu, tvorbu produktu a jeho prodej klientům, problematiku cenotvorby, nákupní politiku služeb v tuzemsku i zahraničí, zajišťování informačních, animačních a průvodcovských služeb až po spolupráci subjektů působících v cestovním ruchu.
- Osnova
- 1.Služby cestovního ruchu a jejich základní znaky, historický vývoj cestování
(vývoj cestování v Evropě od 18 století, historický vývoj CR v ČR, rozdělení služeb CR, základní znaky služeb CR)
2.Význam a úloha CK, CA a IS při poskytování služeb účastníkům CR
(postavení CK v systému CR, základní funkce CK, náplň činnosti, statistické údaje)
3.Právní aspekty založení a činnosti zařízení poskytující služby CR
(výklad podmínek udělení povolení k činnosti z hlediska právního, koncesní listina CK, výklad souvisejících zákonů s činností CK, CA a IS)
4.Organizace činnosti a organizační struktura zařízení CK,CA a IS
(rozdělení CK z různých hledisek, organizační členění větších CK, náplně práce jednotlivých úseků, úloha vedoucího pracovníka v subjektu CR)
5.Tvorba obchodního záměru a strategie prodeje produktu CK
(vytvoření základního tržního produktu, podnikatelský plán činnosti, základní oblasti nutné pro úspěšné založení CK, způsoby tvorby klientské základny)
6.Katalogová a operativní nabídka produktu CK,CA a IS
(základní části tvorby nabídkového katalogu pobytů a zájezdů, operativní nabídka zájezdů a tvorba forfaitových zájezdů, jiné možnosti nabídky produktů, způsoby prodeje pobytů a zájezdů v praxi)
7.Cenotvorba a cenové kalkulace produktu
(základní části cenové kalkulace a její konstrukce v DCR, AZCR a PZCR, použití rizika neobsazení zájezdu v cenotvorbě, kursové přepočty a DPH, význam cenové kalkulace)
8.Způsoby prodeje, cestovní smlouva a všeobecné podmínky účasti klientů
(prodej jako výsledek marketingové strategie CK, osobní prodej klientům, náležitosti cestovní smlouvy podle Zákona č. 159/1999, tvorba všeobecných podmínek účasti na zájezdech CK, obchodní vztahy mezi prodejci a touroperátory)
9.Akviziční politika při nákupu služeb DCR,AZCR a PZCR
(jednání s dodavateli služeb v tuzemsku i zahraničí, nákup služeb pro CK, možná obchodní rizika, specifika zajišťování služeb pro incoming do ČR)
10.Personální politika v cestovním ruchu
(výběr vhodných pracovníků, základní požadavky na výkon práce v oblasti CR, celoživotní vzdělávání pracovníků, informační cesty v tuzemsku i zahraničí)
11.Problematika průvodcovských služeb
(vlastnosti dobrého průvodce v CR, kvalifikační podmínky průvodce, vytvoření průvodcovského aktivu, základní body přípravy průvodce na akci, tvorba itineráře, pracovní postupy a manuály, řešení základních situací při realizaci produktu)
12.Využití elektronických médií při prodeji produktů CK,CA a IS
(prvky hardware a software využitelné v CR, informační a rezervační systémy, internet versus osobní prodej, prodejní spolupráce s využitím el. médií)
13.Organizace působící v cestovním ruchu a mezinárodní spolupráce v CR
(role institucionálního řízení rozvoje CR v podnikání v organizací CR v ČR, profesní sdružující organizace - ACK ČR, ACČKA ČR, ATUR ČR, ATIC ČR), nejdůležitější mezinárodní organizace působící v CR)
- 1.Služby cestovního ruchu a jejich základní znaky, historický vývoj cestování
- Literatura
- povinná literatura
- SYSEL. J. ., Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. VŠH, Praha, 2008. ISBN 978-80-86578-75-0. info
- CHROMÝ, J. Informační a komunikační technologie pro hotelnictví a cestovní ruch. Praha: VŠH Praha, 2008. ISBN 978-80-86578-76-7. info
- ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea servis, 2007. info
- PETRÚ, Z. Základy ekonomiky cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 2007. ISBN 978-80-85970-55-5. info
- NĚMČANSKÝ, M. Analýza a kalkulace v CR. Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-094-4. info
- doporučená literatura
- ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchU. Praha: Idea Servis, 2010. ISBN 80-900880-6-6. info
- HESKOVÁ M. A KOL. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-948-3. info
- KUNEŠOVÁ, E., FARKOVÁ, B. Technika zahraničních zájezdů. Praha: Idea Servis, 2001. ISBN 80-85970-44-9. info
- Výukové metody
- Přednáška s analýzou videozáznamu
Individuální konzultace
Studijní praxe
Demonstrace dovedností
Skupinová práce na počítačové učebně
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- Vypracování seminární práce s obhajobou, 60% povinná účast na seminářích, zápočtový test.
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 65 Přednáška 26 Seminář 13 Zkouška 40 Celkem 144 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2013/KCRBPEPC