OPF:PEMNARKM Quality Management for Manager - Informace o předmětu
PEMNARKM Quality Management for Managers
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2016
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petr Vlček (přednášející)
- Garance
- Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Šárka Zapletalová, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Economy of Enterprise in Trade and Services (program OPF, N_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Předmět vede studenty k poznání společenského významu jakosti, seznamuje s ukazateli jakosti, se strukturou současného řízení jakosti v rámci republiky s přihlédnutím k vývojovým tendencím a požadavkům vyplývajícím ze spolupráce se zeměmi EU. Poznatky jsou rozšířeny o moderní principy zabezpečování jakosti ve vyspělých státech světa (Japonska, USA, Západní Evropy), aby studenti získali všeobecnou orientaci o problematice jakosti. Znalost mezinárodních norem jakosti a jejich uplatňování dává studentům nezbytnou orientaci v požadavcích uplatňovaných v rámci tržního hospodářství a volného pohybu zboží v zemích EU. Studenti jsou také výrazně motivováni k důslednému sledování a řízení jakosti a tím je vytvářen základ pro zkvalitnění jakosti výrobků, služeb a vztahů v celospolečenském rozměru.
- Osnova
- 1. Význam a vývoj jakosti.
2. Koncepce řízení kvality ve vybraných zemích světa.
3. Podpora politiky kvality v Evropě.
4. Národní politika kvality.
5. Evropská a národní cena za jakost.
6. Znalostní management v systému kvality.
7. Systém akreditace, zkušebnictví a certifikace. Systémy ISO norem.
8. Řízení lidských zdrojů v systému kvality.
9. Normy kvality a bezpečnost potravin.
10. TQM, filosofie a podstata TQM, přínos a překážky realizace TQM.
11. Metody zlepšování kvality. Benchmarking.
12. Vybrané metody a techniky prevence rizik, zlepšování kvality a optimalizace v managementu kvality.
13. Ekonomika kvality, etické základy kvality.
- 1. Význam a vývoj jakosti.
- Literatura
- povinná literatura
- MAILLARD, P. Competitive Quality Strategies. London: Iste Ltd, 2013. ISBN 978-1-84821-451-4. info
- MITRA, A. Fundamentals of Quality Control and Improvement. New Jersey, 2012. ISBN 978-0-470-22653-7. info
- doporučená literatura
- GABRYŠOVÁ, M., VODÁK, J. Management of intellectual capital in companies applying knowledge management. In 6th International Scientific Symposium on Business Administration, GLOBAL ECONOMIC CRISIS AND CHANGES. Restructuring Business System: Strategic Perspectives for Local, National and Global Actors. Karviná, 2010. ISBN 978-80-7248-594-9. info
- GABRYŠOVÁ, M. Knowledge Management as an Important Tool for Company. Journal of Information, Control and Management Systems. Volume 6. Žilina: University of Žilina, 2008. info
- NENADÁL, J. Total Quality Management: principles approaches processes (vybrané kapitoly). Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, 2003. ISBN 83-88402-24-2. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Průběžný test, písemná zkouška
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 80 Přednáška 26 Zkouška 40 Celkem 146 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2016/PEMNARKM