PEMNKMKT Strategic Marketing

School of Business Administration in Karvina
Winter 2018
Extent and Intensity
16/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Prerequisites
None
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do strategického marketingu
    Obecný úvod do marketingu, jeho definice, vývoj, současný stav a trendy ovlivňující celosvětové spotřební chování. Základní opakování nutných pojmů pro další využití v tomto předmětu. Vymezení strategického marketingu, jeho vývoje, současného stavu a budoucích trendů.
    2. Plátna obchodních modelů
    Vymezení obchodních modelů a jejich využitelnost při plánování strategií. Business Model Canvas ? plátno obchodního modelu, Lean Canvas ? štíhlé plátno, Value Proposition Canvas ? plátno poskytované hodnoty. Vliv externích faktorů a faktoru času při práci s plátny. Design pláten, jejich testování a hodnocení.
    3. Marketingové situační analýzy
    Vymezení marketingového prostředí. Podrobná charakteristika analýz využitelných pro makroprostředí, vnější a vnitřní mikroprostředí. Od PEST po STEER, 3C ? zákazníci, konkurenti, spolupracovníci, SWOT, BCG a GE. Zmíněny jsou také specifické analýzy nutné pro hlubší pochopení zkoumaných jevů.
    4. Firemní trhy
    Vymezení firemních trhů, B2B ? Business to Business. Základní charakteristika B2B, odlišnosti od B2C, principy nakupování na B2B, typy B2B. Současný stav B2B trhů v ČR, nové trendy.
    5. Strategie a plánování
    Vymezení strategie, marketingového strategického řízení a plánování. Definice vize a mise v rámci marketingového strategického řídícího procesu. Strategické cíle, jejich tvorba. Cílové skupiny.
    6. Strategie podle marketingového mixu
    Produkt a produktová politika. Strategické cíle v oblasti produktu, produktové strategie, základní a pokročilé koncepty. Cena a cenová politika. Strategické cíle v oblasti ceny, cenové strategie a taktiky. Distribuce a distribuční politika. Strategické cíle v oblasti distribuce, distribuční strategie. Marketingová komunikace a komunikační politika. Strategické cíle v oblasti komunikace, komunikační strategie.
Literature
    required literature
  • STOKLASA, M. a J. RAMÍK. Strategický marketing. Karviná: SU OPF, 2016. ISBN 978-80-7510-217-1. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978- 80-247-4150-. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
    recommended literature
  • KOTLER, P. a M. KOTLER. 8 strategií růstu: jak ovládnout trh. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0076-6. info
  • MOORADIAN, T. A., K. MATZLER and L. J. RING. Strategic Marketing. Williamburg: Good Dog Publishing, 2012. ISBN 9780990542704. info
  • HANZELKOVÁ, A., M. KEŘKOVSKÝ a O. VYKYPĚL. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Seminar classes
Students' self-study
Assessment methods
Written exam
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Ostatní studijní zátěž40
Přednáška26
Seminář13
Zkouška40
Summary119
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2018, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2018/PEMNKMKT