OPF:PEMNASMR Strategic Marketing - Informace o předmětu
PEMNASMR Strategic Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 2/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Sanjaye Prassad Gopalswamy Dhanalakshmi (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- Út 8:05–9:40 B308
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(N) && (FORMA(P) || FORMA(Z))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 62/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Economics and Management (program OPF, N_EME)
- Cíle předmětu
- Strategic marketing builds on the marketing and management courses and develops the knowledge acquired in these subjects. Its aim is to promote theoretical and methodological basis of these disciplines, to support their interdisciplinary links and to get students to be able to comprehensively evaluate complex practical phenomena and processes. The strategic nature of the subject requires students to know the basics of research, problem solving and research activities, and be able to transform the results of research into theory and into practical business and marketing projects. The students in this course address practical examples by utilizing the acquired knowledge. Content of this subject is directly linked to other mandatory and optional subjects including a diploma thesis.
- Literatura
- povinná literatura
- CHERNEV, A. Strategic Marketing Management – The Framework. Chicago: Cerebellum Press, 2019. ISBN 978-1-936572-59-5. info
- KOTLER, P a ARMSTRONG. Principles of Marketing. Global Edition. 17th. Harlow: Pearson Education Limited, 2018. ISBN 978-1-292-22017-8. info
- doporučená literatura
- ROSENBAUM-ELLIOTT, R, L PERCY a S PERVAN. Strategic brand management. Oxford: Oxford University Press, 2019. ISBN 978-0-19-879780-7. info
- Metody hodnocení
- Student requirements: attendance at seminars (min. 50% attendance).
Assessment: continuous test (30% of the assessment), seminar activities (20% of the assessment), written exam (50% of the assessment). - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/PEMNASMR